El Govern de Sitges tira endavant uns pressupostos sense participació i basats en les retallades socials

En el Ple Municipal del passat dilluns, el govern pentapartit de Sitges va aprovar inicialment uns pressupostos continuistes en la línia d’actuació dels anteriors governs […]

En el Ple Municipal del passat dilluns, el govern pentapartit de Sitges va aprovar inicialment uns pressupostos continuistes en la línia d’actuació dels anteriors governs municipals i sense contemplar alternatives a un model s’ha demostrat caduc. CiU i PP s’alien també per tombar la moció en defensa dels drets dels treballadors i treballadores.

La sessió plenària corresponent al mes de març va estar marcada per la discussió entorn la proposta de pressupostos municipals que ha presentat el govern del poble. A més, es van discutir altres punts importants com l’acord entre sindicats i govern per la reducció del Capítol 1 o la retirada de poders de decisió al Ple; els quals modifiquen d’una manera important el funcionament del consistori municipal i la política sitgetana.

Reducció del Capítol 1. Des de la CUP creiem que l’acord fet públic ara fa unes setmanes entre el govern de la “Nova Majoria” i els sindicats representats en la funció pública és un pas més en el llarg camí de les retallades i amplia, per iniciativa pròpia del govern pentapartit, el decret llei 20/2011 promulgat pel govern de l’Estat espanyol del PP que retallava els drets laborals dels funcionaris de les administracions locals.

Aquest decret llei congela els sous i elimina les aportacions municipals als plans de pensions per l’any en curs entre altres mesures. No contents amb això i donant mostres de seu tarannà, l’equip liderat per CiU i acompanyat pel PP aplica la congelació dels plans de pensions amb efecte retroactiu per l’any anterior i l’allarga fins el 2013 a més de suspendre els ajuts socials i els pagaments de productivitat.

Per nosaltres l’acceptació d’aquest acord per part dels sindicats i treballadors és fruit de la pressió, del temor a l’acomiadament i per evitar retallades encara majors, ja que el Govern ha donat molt poc marge a la negociació als treballadors.

Pressupostos 2012. Aquest punt de l’ordre del dia va centrar bona part del temps i la discussió del Ple. El Govern també es va manifestar clarament en la via de les retallades socials, la contracció i el tancament de serveis. Per altra banda també es va demostrar el seguidisme del PSC tot i ser el primer partit de la oposició en nombre de regidors.

Tot i que el regidor d’Hisenda Jordi Mas no va voler escoltar-ho i va centrar les seves intervencions llençant pilotes fora, la CUP va presentar tot un seguit d’alternatives en ingressos i maneres de reduir les despeses que signifiquen una manera totalment oposada a la línia seguida pels pressupostos presentats i creiem que s’apropen més al “Sitges de les persones” que CiU propagava durant la campanya electoral.

Mesures com la municipalització de serveis fins ara gestionats per empreses privades, la revisió de la política de subvencions, aplicar una política fiscal progressista que apugi algunes taxes però que vagin acompanyades amb un major nombre de bonificacions, augmentar els cànons ara ridículs empreses  privades com Uniland o Bacardí, adequar els sous dels regidors al context de retallades que es promouen des del consistori i no tocar els serveis socials com ha fet el Govern tancant El Rusc o a les Llars d’Infants son algunes de les idees que ha presentat la CUP i que el govern no ha volgut escoltar.

El regidor de la CUP, Òscar Ortiz va anunciar que des de la CUP engegarem un procés de participació ciutadana, tal i com vam fer amb els debats de la modificació del ROM i de les Ordenances Fiscals, per donar veu a la ciutadania, la qual no ha estat consultada per la “Nova Majoria” a l’hora d’elaborar els pressupostos.

Des de la CUP trobem molt preocupant que el Govern no hagi engegat cap procés participatiu per encarar els grans reptes del poble tot i que a l’Ajuntament de Sitges existeix una regidoria anomenada “Participació Ciutadana”.

Preus públics. Per sorpresa dels grups de l’oposició i creiem que sense cap mena de necessitat imperiosa, el govern de la “Nova Majoria” va presentar i aprovar una modificació dels poders del Ple Municipal, retirant a l’ens més obert i participatiu que tenim (per poc que ho sigui) la capacitat de discutir i fixar els preus públics de determinats serveis.

Moció en suport a la Vaga General. Amb la presentació d’aquesta moció al Ple, la CUP pretenia que el nostre rebuig a la reforma laboral es fes extensiu a la institució municipal i que els grups es posicionessin al costat de les treballadores que veuran reduïts els seus drets amb aquesta reforma.

Les dretes del municipi: CiU i PP es van mostrar inflexibles en els seus posicionaments i repetint els eslògans i anuncis de la patronal i dels governs de l’Estat Espanyol i de la Generalitat van votar contràriament a la moció. Per la seva banda, els partits autoanomentats únicament municipalistes (NH i GIS) no es van voler posicionar-se tot seguint la línia que acostumen a portar d’abstenir-se en les qüestions supramunicipals com si aquestes no afectessin als ciutadans de Sitges.

Moció Associació de Municipis per la Independència (AMI). Després de que l’AMI notifiqués a l’Ajuntament que el redactat dels acords conforme els quals Sitges s’adheria a l’associació no complia amb allò establert en els seus estatuts; la CUP ha tornat a presentar la moció amb les rectificacions necessàries. Després de repetir la votació i obtenir els mateixos resultats que la primera vegada, ja podem dir que Sitges aposta oficialment per la independència.

2 d'abril de 2012