El grup de treball antimilitarista participa en una trobada internacional a Escòcia

Els passats 22 a 24 de setembre, el grup de treball de desmilitarització van assistir a una trobada europea de moviments contra la OTAN a Faslane, Escòcia.

El primer dia van assistir a una manifestació antimilitarista de més d’un miler de persones a la base naval de submarins nuclears HMNB Clyde de Faslane (Escòcia), un monstre enmig d’un paisatge idíl·lic envoltat d’una enorme tanca metàl·lica. La marxa, molt vistosa, amb pancartes, gegants i gent disfressada amb motius pacifistes, va tenir tothora un to reivindicatiu i festiu. Al llarg de tot el recorregut es van succeir cants i eslògans sempre amb un to festiu. Durant tot el camí (més d’una milla), la gent posava cranes de paper a la tanca: ocells contra el monstre, el símbol japonès de l’esperança que s’ha fet universal.

Els organitzadors van explicar que, almenys un cop a l’any, els míssils nuclears dels submarins de la base naval de Faslane viatgen en camions normals a través del país cap a Londres, on es revisen, bo i travessant carreteres i ciutats sense cap mena de mesures de prevenció d’accidents, sense ni tan sols desmuntar-los per fer el viatge.

L’endemà va tenir lloc el “NATO FORUM” a Glasgow, que va consistir en un debat molt tècnic en què la CUP hi va tenir veu, i les companyes del grup de treball antimilitarista van fer saber les reivindicacions i feina feta a Països Catalans. Hi havia ponents d’Holanda, en representació de PAX; d’Alemanya, en representació de International Peace Bureau, d’Anglaterra, en representació de UK Campaign for Nuclear Disarmament, i de Països Catalans, en representació del grup antimilitarista de la CUP.

El dia 24 van poder assistir a una taula rodona informal amb un grup de dones, entre les quals hi havia representants del Moviment per la independència d’Escòcia, d’un grup que treballa en la memòria històrica de la dissidència local, de la campanya per al desarmament nuclear, i altres col·lectius. En aquesta trobada es va compartir una explicació de la CUP, sobre el projecte independentista i la tasca en l’àmbit del feminisme i l’antimilitarisme, en un ambient molt distès i amb molta interacció entre totes les dones participants.

El viatge i l’estada varen ser molt profitosos per tal d’intercanviar maneres diferents de veure l’antimilitarisme, el feminisme i la independència com a elements d’una mateixa lluita internacional contra el feixisme i el capitalisme. Lluites compartides en una Europa patriarcal, neoliberal i militaritzada.

Podeu veure més imatges i consultar més informació del grup de treball a la seva pàgina de Facebook https://www.facebook.com/desmilitaritza/

18 d'octubre de 2018