La CUP adverteix que només una sanitat pública solucionarà les llistes d’espera i permetrà millorar les condicions laborals de les treballadores

Nacional, Parlament

“Ni s’han revertit les retallades de CiU que va planificar el tripartit ni tampoc la pèrdua de serveis i modificacions que va patir la sanitat pública durant la covid”

La CUP ha reclamat un canvi en el model sanitari per poder acabar amb les llistes d’espera i millorar les condicions laborals de les seves treballadores. Així ho ha explicat la candidata per Barcelona, Laia Estrada, en una roda de premsa a l’hospital de Vall d’Hebron: “Cal un canvi de model amb una sanitat 100% pública perquè els recursos es puguin gestionar de manera eficient i eficaç i vagin a parar per vetllar per unes millores laborals del nostre personal sanitari perquè puguin atendre a la població usuària en les condicions que mereixen”. Estrada ho ha fet acompanyada dels principals representants sindicals amb qui prèviament s’ha reunit per saber la situació de l’hospital després de l’últim anunci sobre les retallades personal.

Estrada ha avisat que actualment la situació de la sanitat pública és molt greu posant d’exemple les últimes informacions publicades pel diari ARA on s’apunta que l’espera per les urgències hospitalàries és d’una hora, un 60% respecte al 2010: “Les usuàries cada cop més desateses i amb treballadores cada cop més exhaustes com han demostrat les darreres mobilitzacions que hem vist els últims anys”. Pels cupaires, aquesta situació té un origen molt clar: “No s’han revertit les modificacions, els tancaments i les pèrdues de serveis derivats de la covid, però tampoc les retallades executades per CiU i planificades pel tripartit”, ha sentenciat Estrada.

És per aquest motiu que l’única solució que veuen els independentistes per revertir la situació és un canvi de model que avanci cap a un model públic basat en l’atenció primària: “Això és el que ens permetria reduir les llistes d’espera, millorar tot el tractament, atenció i malalties cròniques i incidir en la prevenció”.  D’aquesta manera, els cupaires fixen la sanitat com una de les seves prioritats de cara a les eleccions del 12 de maig on asseguren fan una aposta clara de defensa dels serveis públics.

17 d'abril de 2024