La CUP convoca una concentració contra la cimera ‘hispano-francesa’ sota el lema: “Res no acaba avui”

La cimera que reunirà Pedro Sánchez i Emmanuel Macron aquest dijous 19 de gener a Barcelona vol escenificar el final del procés i la normalitat en les relacions entre Catalunya i l’estat espanyol, tal com ha assegurat Sánchez. Per aquest motiu, els cupaires juntament amb la resta d’entitats independentistes del país han convocat una mobilització a les columnes de Puig i Cadafalch (Barcelona) a les nou del matí. Des de la CUP, asseguren que “no hi haurà normalitat possible mentre neguin els drets socials i nacionals del poble català” en paraules del diputat Xavier Pellicer.

També, els anticapitalistes han criticat la decisió del president Pere Aragonès qui ha confirmat la seva assistència a la trobada mentre el seu partit ERC es manifestarà fora del recinte. Els cupaires li han demanat a Aragonès que no hi assisteixi i que sigui “clar i contundent denunciant la persecució política que pateix el poble català” i “exigint el dret a l’autodeterminació i l’amnistia” com a elements claus del conflicte que asseguren vivim amb l’estat espanyol.

A més, des de l’esquerra independentista s’ha tret un comunicat sota el títol “ni França ni Espanya: Països Catalans” on es denuncia que aquesta cimera “busca segellar un pacte d’amistat no entre pobles, sinó entre l’elit de dos estats” i que pretén fer veure que “el conflicte entre els Països Catalans i l’estat Espanyol i Francès ja no existeix”.

3 de febrer de 2023