La CUP critica la sentència del TSJC i exigeix al govern que deixi d’amagar-se “darrere de les direccions dels centres”

Nacional, Parlament

Els anticapitalistes demanen al Govern que faci un pas endavant i “garanteixi la immersió i tregui la pressió a les escoles” Davant el pronunciament del […]

Davant el pronunciament del TSJC que obliga tres escoles a aplicar la sentència del 25%, la CUP ha fet una crida als partits catalans per tornar al consens de la immersió i escoltar a la Comunitat Educativa. “Cal un viratge en l’estratègia de defensa el català a l’escola per part dels partits que diuen defensar la immersió”, en paraules del cap de llista de la CUP al Congrés dels Diputats, Albert Botran. En aquest sentit, Botran ha reiterat que “el Parlament no ha de legislar en funció de les sentències d’uns tribunals totalment polititzats com ha fet fins ara” sinó que ho ha de fer d’acord amb les “drets de la població”. Per altra banda, Botran ha demanat al govern “que no s’amagui rere les direccions dels centres” i que prengui la iniciativa elaborant un Projecte Lingüístic per a tots els centres educatius que “garanteixi la immersió, la igualtat entre els centres i perquè tregui la pressió de les escoles”.
La formació anticapitalista ha alertat que l’objectiu de la ultradreta i els tribunals és “arraconar el català i dividir la societat per raó de llengua” generant un “conflicte inexistent” a les escoles. En un context de retrocés general de l’ús del català, però especialment a l’escola, aquestes sentències, i fruit de la inhibició del govern, posen tota la pressió als consells escolars i direccions dels centres. En aquesta línia, Botran ha reclamat al govern “abandonar la política de conflicte amb el professorat i l’escola pública en la qual s’ha atrinxerat la Conselleria d’Educació” i posar-s’hi a disposició.

Per això, els cupaires també han apel·lat a la comunitat educativa i al teixit associatiu a organitzar-se per fer front a l’ofensiva contra la llengua i a defensar la conquesta per la qual tant van lluitar els i les treballadores.

12 de juliol de 2023