La CUP demana explicacions públiques al govern sobre l’actuació policial en el retorn de Puigdemont

Parlament

Els independentistes registren la sol·licitud de compareixença de la consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon

La CUP-Defensem la Terra vol que es donin explicacions públiques sobre el dispositiu policial que es va desplegar al Parlament i al Passeig Sant Joan el passat 8 d’agost, en motiu del retorn del President Puigdemont. Els anticapitalistes consideren que l’actuació dels Mossos d’Esquadra “va ser totalment desproporcionada” i denuncien que es va utilitzar gas pebre contra els manifestants. És per això, que la diputada Pilar Castillejo, ha entrat a registre la petició de compareixença de la consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon.

Els cupaires també han sol·licitat l’informe posterior que va elaborar la Prefectura Policial per remetre’l al Tribunal Suprem. Segons Castillejo, es tracta “d’un informe infame que qualifica col·lectius independentistes com a violents i tracta amb guant de seda les manifestacions de la ultradreta”.

D’altra banda, la CUP considera que l’operació gàbia efectuada en el dispositiu policial del dia 8 de juny va ser absolutament innecessària i remarca que es va dur a terme per “perseguir una persona que hauria d’estar amnistiada”. En la mateixa línia, els anticapitalistes consideren d’extrema gravetat que els jutges actuïn com a legisladors.

7 de setembre de 2024