La CUP demana la compareixença de Balcells per les retallades a l’ICS previstes aquest estiu

La CUP-DT ha demanat explicacions públiques i detallades sobre les retallades anunciades a l’ICS per part del Govern de la Generalitat. La setmana passada, la portaveu del Govern va revelar que  els centres de l’ICS no podrien contractar substitucions per tal de garantir una “contenció econòmica”. Enfront aquesta situació, aquest matí, els independentistes han registrat la sol·licitud de compareixença del conseller de Salut, Manel Balcells. “Balcells ha de donar explicacions públiques dels motius d’aquesta decisió i desgranar com afectarà aquesta mesura al servei públic sanitari”, així ho ha reclamat la diputada de la CUP, Laia Estrada, qui  ha afegit que el conseller de Salut ha d’explicar si tenen intenció de revertir aquesta situació “amb un nou suplement de crèdit destinat únicament a aquesta qüestió”.

En la mateixa línia, els anticapitalistes han entrat preguntes per escrit per conèixer per quin motiu el Govern no va incloure una partida adient per a fer front a les necessitats pressupostàries sanitàries en el suplement de crèdit del passat mes d’abril i en quin grau s’ha implementat el III Acord de l’ICS.

A més, els cupaires han registrat diverses peticions d’informació. D’una banda, saber el detall de tots els serveis sanitaris que es tancaran aquest estiu, així com aquells que veuran limitada la seva activitat i, de l’altre, adquirir la previsió de llits que es tancaran aquest estiu a cada centre hospitalari de la xarxa sanitària pública. A més, requereixen adquirir la còpia de totes les instruccions de l’ICS o del CatSalut que s’han fet arribar als equips directius de centres sanitaris des del passat mes de maig fins a l’actualitat indicant que no podran contractar personal substitut per a les vacances, que no prorrogarà els contractes eventuals, tancarà els serveis d’ITS i que limitarà l’activitat dels CAC.La diputada de la CUP-DT, Laia Estrada, considera essencial que la població tingui aquesta informació, ja que considera que les noves retallades que patirà l’ICS “posen en risc la qualitat assistencial i la salut tant de la població usuària com de les mateixes treballadores, que cada cop han d’assumir major càrrega assistencial”. Davant la “gravetat” de la situació, els independentistes se sumen a la mobilització contrària a les retallades a l’ICS convocada per diferents sindicats alternatius el pròxim dijous 20 de juny davant el Departament de Salut i fan una crida a la població a participar-hi per defensar el dret a una sanitat pública de qualitat.

13 de juny de 2024