La CUP denuncia el desnonament violent d’aquest matí a Cardedeu

Municipal

Entre les persones ferides hi ha el regidor de Cardedeu i membre del Secretariat Nacional de la CUP, Hug Lucchetti, i el recent regidor elegit, Blai Taberner

Ens sumem a la convocatòria de la PAH, del CSO l’Espora de Cardedeu i Alerta Solidària i fem una crida a assistir a la concentració de suport al dret a l’habitatge i contra la repressió que es farà avui a les 20h a la Plaça de l’Església de Cardedeu.

Avui al matí han desnonat tres famílies del Bloc L’Espora de Cardedeu, un desnonament executat amb una violència desmesurada contra les persones que resistien per defensar el dret a l’habitatge digne. Una acció policial que ha acabat amb diverses persones ferides i una detinguda a la Comissaria de Granollers.

Entre les persones ferides hi ha Hug Lucchetti, regidor de l’Ajuntament de Cardedeu i membre del Secretariat Nacional de la CUP, a qui han agafat amb violència pel coll. També, han agredit a en Blai Taberner, que acaba de ser elegit regidor, a qui han retorçat el braç innecessàriament fins a provocar-li un esquinç al canell.

Des de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) ens solidaritzarem amb les nostres companyes i totes les militants del moviment per l’habitatge que aquest matí han defensat dignament el sostre de tres famílies davant la violència dels Mossos d’Esquadra.

A més, no volem obviar els milers de persones que dia a dia s’organitzen per defensar el dret a una vida digna arreu dels Països Catalans. I és que a la part de la nació sota domini de l’Estat espanyol, l’any passat es van produir més de 15.000 desnonaments, és a dir més de 42 desnonaments diaris o un desnonament cada 30 minuts, dels quals 7 de cada 10 han estat provocats per l’augment sense control dels lloguers. Cal que recordem que a les àrees metropolitanes de Barcelona, València i Palma, la gent dedica més o menys 2 de cada 3 euros del seu salari a pagar el lloguer del seu habitatge. Una situació insostenible i inhumana que ni l’Estat ni les institucions autonòmiques volen revertir.

Només l’organització popular obre el camí de resistència per poder sobreviure a un sistema capitalista desbocat que ja no vol oferir cap protecció social a les treballadores. Des de la CUP ens seguim comprometent assenyalar les violències del sistema, a generar consciència nacional i social per a contribuir en l’organització dels moviments i lluites que construeixin una societat més igualitària, lliure i justa.

És per tots aquests motius que ens sumem a la convocatòria de la PAH, del CSO l’Espora de Cardedeu i Alerta Solidària i fem una crida a assistir a la concentració de suport al dret a l’habitatge i contra la repressió que es farà avui a les 20h a la Plaça de l’Església de Cardedeu.

Ens solidaritzem amb totes les militants del moviment per l’habitatge que han defensat el sostre de tres famílies davant la violència dels Mossos d’Esquadra
30 de maig de 2023