La CUP es conjura a curtcircuitar la sociovergència republicana, l’agenda de la patronal i el Règim del 78

Municipal

Els cupaires es reivindiquen com imprescindibles a l’Ajuntament de Barcelona per “posar miralls” a Trias, Collboni, Colau i Maragall i les seves polítiques pels poderosos […]

La CUP fa una demostració de força reivindicant-se com aquella capaç de “curtcircuitar” les polítiques sociovergents, el Règim del 78 i l’agenda de la Patronal. Els anticapitalistes apel·len a votar-los el pròxim 28 de maig per portar la veu independentista i d’esquerres a l’Ajuntament de Barcelona. Ho han dit en l’acte final de campanya de la CUP de Barcelona on la candidata a l’alcaldia Basha Changue, ha assegurat que el diumenge tornaran a l’Ajuntament per portar la gent que lluita i confronta els poderosos i ha advertit: “Quatre anys més d’inacció a la ciutat deixaran Barcelona podrida i trinxada en mans dels lobbies i els especuladors. I això és el que vol l’Estat”.

La CUP de Barcelona ha tancat el seu final de campanya davant de més de 350 persones al teatre del Centre Cívic de Can Felipa, desglossant els seus eixos principals de la campanya. La diputada al parlament, Eulàlia Reguant, ha apuntat la necessitat de fer una aposta pel decreixement turístic “es pot fer de manera planificada o esperar que ens pilli el toro. El planeta no ho sosté. La ciutat no ho sosté.” El candidat de la CUP, Jordi Estivill, ha posicionat el català i la independència, l’única candidatura que ha fet campanya pels drets lingüístics i l’autodeterminació. Basha Changue, l’alcaldable de la CUP Barcelona “Necessitem una política radical en matèria d’habitatge, que faci front a la crisi i que no expulsi cap veïna ni de casa seva, ni del seu barri.”

Els anticapitalistes s’han erigit com els únics amb capacitat de confrontar els grans poders. El diputat, Xavier Pellicer ha reivindicat que “no podem deixar perdre 4 anys més, on ningú confronti la dreta”, “hem de tornar a l’ajuntament per posar un mirall a Colau, a Maragall i Collboni, els hem de fer veure que l’únic que estan fent és aplicar polítiques de dretes que no responen a les necessitats de les veïnes de Barcelona”. Finalment, la candidata, Adriana Llena ha fet un crit al vot antifeixista i a la desafecció política “som el vot antifeixista a les institucions, perquè fem una esmena a la totalitat al seu sistema”, “entenem la desafecció, entenem que esteu desanimades i enfadades, però aquest 28M, cada vot antifeixista compta i l’únic vot veritablement antifeixista és el vot a la CUP”, ha conclòs Llena.

25 de maig de 2023