La CUP-NCG aposta per energies renovables de proximitat com alternatives als macroprojectes

Nacional

Els anticapitalistes proposen el Parlament una reducció de vols a l’aeroport del Prat com alternativa  la necessitat d’ampliar la infraestructura Els cupaires han portat una […]


Els anticapitalistes proposen el Parlament una reducció de vols a l’aeroport del Prat com alternativa  la necessitat d’ampliar la infraestructura

Els cupaires han portat una proposta en el ple del Parlament on es reclama un model d’energies renovables que sigui sostenible i que aposti per una sobirania energètica basada en “els principis de proximitat, participació i distribució”. És per aquest motiu que han portat fins a cinc propostes de resolució entre elles desplegar l’energètica pública o acabar amb el model de macroprojectes que han desplegat els governs de la Generalitat en els darrers anys i que van en la línia oposada del decreixement del consum energètic.

A més, en la proposta sobre transició energètica es fa un especial interés en el potenciament del transport públic: “Potenciar el transport en ferrocarril, a fi que totes les capitals de comarca o viles de més de 10.000 habitants estiguin connectades per tren abans del 2027 amb uns horaris i freqüències que permetin reduir l’ús del cotxe i dels camions de mercaderies”. A part, també s’especifica diversos punts sobre l’elevat consum d’energies fòssils al país per aquest motiu s’ha destacat la necessitat de “suprimir tots els trajectes aeris que ja disposen de connexions ferroviàries de fins a 4 hores. Limitar els vols domèstics i internacionals, amb origen o destinació als aeroports catalans, a aquelles connexions sense alternativa ferroviària amb un temps inferior de 6 hores o bé en tren nocturn, tal com preveu l’article 24.1 sobre transport i mobilitat de la llei 16/2017, d’1 d’agost, del canvi climàtic”. Una mesura que incidiria en el debat de l’ampliació de l’aeroport perquè evidenciaria que no seria necessària l’ampliació.

24 d'octubre de 2023