La CUP-NCG insta el govern a imposar restriccions a la indústria turística

Nacional, Parlament

Els independentistes es mostren preocupats i demanen que es “protegeixi a la pagesia”

Davant el nou escenari d’emergència per sequera, els anticapitalistes han exigit al govern que imposi restriccions a la indústria turística. Els cupaires s’han mostrat molt preocupats per la situació actual perquè consideren que sense un canvi urgent de model les reesstriccions quedaran en un “pedaç”. “Hem arribat a aquesta situació perquè en les darreres dècades s’ha imposatun model de creixement il·limitat sense tenir en compte que l’aigua és un recurs finit”, ha dit el diputat de la CUP-NCG, Dani Cornellà. En aquest sentit, el diputat ha assenyalat la irresponsabilitat del govern d’exigir responsabilitat a la ciutadania mentre no posa límits al sector turístic: “El president Aragonès ens ha demanat ‘esforç compartit’, nosaltres li demanem que tallin l’aixeta al Hard Rock, a l’ampliació de l’aeroport i als grans lobbies turístics”.

Els independentistes assenyalen la incongruència de les restriccions i les fases de la sequera respecte les xifres sector turístic. El 2023 a Barcelona van desembarcar més de 880 creuers – cada creuer gasta 628 mil litres d’aigua quan arriba al Port- i Catalunya va acollir fins a 17,9 milions de turistes: “Els embassaments ja estaven per sota del 20% quan van tancar la temporada turística. Mentrestant, la pagesia patia restriccions i pèrdues i el sector turístic gaudia d’una temporada amb tota normalitat”, apunta Cornellà.  És per aquest motiu, que la CUP-NCG demana al govern que amb l’actual declaració de l’emergència “es posin les piles” i apliquin una  moratòria del turisme de masses que suposaria limitacions als creuers o en les estades turístiques.

En paral·lel els cupaires també han instat al govern a protegir i invertir en la pagesia perquè consideren que és un dels “sector que més està patint i és estratègic pel país”. Per això, demanen una adequació dels cultius i les instal·lacions al canvi climàtic i a les seves conseqüències. Per tot això, els cupaires exigeixen “mesures que garanteixin l’aigua a la pagesia, perquè puguin mantenir la producció alimentària i aquest país sigui el més sobirà possible en l’àmbit alimentari”.

1 de febrer de 2024