La CUP-NCG proposa més inversió en polítiques públiques i socials per revertir la sensació d’inseguretat

Parlament

Els anticapitalistes lamenten que el PSC i Junts assumeixin els discursos de la por de l’extrema dreta en el monogràfic sobre seguretat  del Ple del […]

Els anticapitalistes lamenten que el PSC i Junts assumeixin els discursos de la por de l’extrema dreta en el monogràfic sobre seguretat  del Ple del Parlament

La CUP-NCG proposa destinar més inversió en polítiques públiques i socials com a solució per fer front a la sensació d’inseguretat de la població. Els anticapitalistes asseguren que cal garantir drets i un mínim vital perquè veïns i veïnes se sentin segurs en les seves comunitats. Així ho han plasmat en les cinc propostes de resolució que han portat al ple monogràfic de seguretat del Parlament. Entre elles, es reclama que el Parlament inverteixi en polítiques sanitàries, culturals, educatives, socials, entre altres. També es demana destinar, en l’àmbit de l’educació pública un mínim el 6% del pressupost per tal de poder desplegar polítiques educatives que fomentin la cohesió i la comunitat i finalment implementar la Renda Bàsica Universal.

D’aquesta manera, els cupaires volen revertir el discurs de la por i la inseguretat promoguts per l’extrema dreta i que partits com el PSC i Junts per Catalunya han assumit en les seves polítiques de seguretat. Unes propostes basades en la necessitat d’augmentar el nombre d’agents policials  i de mecanismes de control als municipis i barris. Solucions que per la CUP només volen donar “respostes fàcils” a “problemes complexos” derivats de les desigualtats socials i que en moltes situacions els agreugen, com ha explicat el diputat, Xavier Pellicer en la seva intervenció al ple. És per aquest motiu, que una de les propostes de resolució de la CUP porta el següent títol: “Sobre la ineficiència de les polítiques securitàries per construir societats segures”. En ella es reclama al Parlament que  “no aboni les vies securitàries” perquè diu “suposen una vulneració de drets individuals i col·lectius a la nostra població”. A més, de demanar que es posin en marxa dos observatoris públics amb participació ciutadana un per avaluar les polítiques securitàries i l’altre l’eficàcia sobre les noves tecnologies i els mecanismes de control com les càmeres en l’espai públic en la percepció de seguretat de la ciutadania. A part, els independentistes denuncien que aquests discursos són interessats pels seus “components racistes i masclistes”. I és en aquest sentit que expliciten en una de les seves propostes la necessitat de: “No donar cap marge als discursos d’extrema dreta, no deixant espai als discursos excloents que acaben sent racistes, aporofòbics, masclistes i xenòfobs”.

En definitiva, la CUP-NCG insta a impulsar polítiques que fomentin la cohesió social i que abordin les desigualtats per construir barris i pobles segures. “Per nosaltres parlar de seguretat és parlar de drets socials, fets i causes i no només de conseqüències. És parlar de vides dignes i de treballar i lluitar per aconseguir-les i, sobretot, és parlar de recuperar, enfortir i construir comunitats socials als nostres barris i viles”, ha conclòs Pellicer en el seu discurs.

“Per nosaltres parlar de seguretat és parlar de drets socials, fets i causes i no només de conseqüències. És parlar de vides dignes i de treballar i lluitar per aconseguir-les”
7 de novembre de 2023