La CUP vol governar per fer virar el país cap a l’esquerra, cap a l’independentisme i frenar l’extrema dreta

Municipal, Nacional

Els independentistes han tancat la campanya a Berga en un acte que ha reunit a Anna Gabriel i David Fernàndez a l’escenari Els cupaires també […]

Els cupaires també s’han erigit en aquells capaços de frenar l’entrada de l’extrema dreta a les institucions i acabar amb les polítiques sociovergents d’ERC, Junts i PSC

La CUP ha tancat avui la campanya electoral a Berga, una ciutat on governen des de fa vuit anys i el primer gran consistori en què van aconseguir representació l’any 2007. El municipi del Berguedà ha estat, des de llavors, un fortí pels anticapitalistes i és per això, que allí han reivindicat la necessitat dels projectes d’unitat popular als ajuntaments per portar polítiques d’esquerres, transformadores i sobiranes que avancin en el projecte independentista. A més, els cupaires també s’han erigit en aquells capaços de frenar l’entrada de l’extrema dreta a les institucions i acabar amb les polítiques sociovergents d’ERC, Junts i PSC

En aquest acte final, Anna Gabriel i David Feràndez s’han tornat a trobar a l’escenari, on també hi ha participat l’alcalde de Berga -i cap de llista per aquests comicis- Ivan Sànchez i la número dos a la llista, Rosa Rodriguez. L’acte celebrat a la plaça Viladomat de Berga ha comptat amb la presència de 400 persones.

Som les mateixes que érem amb més experiència determinació i convicció de que el nostre projecte polític de voler la independència per canviar-ho tot té més sentit que mai”, ha destacat Gabriel després de fer un viatge al passat per recordar els inicis de la CUP el 2004 on es van presentar per primera vegada diverses candidatures a les eleccions municipals. Gabriel ha destacat la importància de les eleccions municipals com a part de l’acció política: “Volem dotar els ajuntaments de multitud d’eines de transformació vàlides per fer possible una vida digne a uns Països Catalans lliures, generar espais de sobiranies construïts a nivell local i un combat contra les injustícies que no tingui mitigador”. L’anticapitalista també ha llençat un missatge per a tots els indecisos: “El diumenge l’estat espanyol farà recompte. Que compti tots els vots independentistes i d’esquerres. A votar!”

Per la seva banda, David Fernàndez ha reiterat la importància de les eleccions municipals en clau de política independentista: “El 28 de maig passaran dues coses, una, que l’Estat farà recompte de com va la lluita política que protagonitza aquest país per la raó democràtica de la llibertat. Una lluita on els municipis han sigut clau, sempre hem obert per baix el que volien tancar per dalt”. D’altra banda, ha destacat la necessitat que aquesta lluita tingui un sentit de transformació social i per frenar l’extrema dreta:  “Al votar també volem decidir quins municipis volem, si escoles públiques no segregades, si hi haurà cultura i si farem un dic de contenció contra qualsevol forma del feixisme”.

Els cupaires han recordat que en un context de campanya electoral on Junts i ERC “han amagat l’estelada” la CUP és l’únic projecte independentista i d’esquerres que pot fer virar els consistoris: “Som unitat popular i ho volem tot, la CUP és un projecte nitidament independentista nascut de la necessitat de les classes populars. Sabem el que ens juguem, vem renéixer de les cendres del feixisme. Mai més contra ningú, això ho portem gravat al cor al cap i al puny”, ha declarat Fernàndez, que ha alarmat del creixement dels partits de l’extrema dreta a diversos països del món i ha  finalitzat al crit de “no passaran”

26 de maig de 2023