Manresa: ‘El Caudillo ja no té la medalla de la ciutat’

En el ple de l'Ajuntament de Manresa del passat dia 19 de gener, i com a conseqüència d’una proposta de la CUP feta a […]

En el ple de l'Ajuntament de Manresa del passat dia 19 de gener, i com a conseqüència d’una proposta de la CUP feta a partir de la campanya de l’Assemblea de Joves de Manresa sobre l'eliminació de símbols i honors del règim franquista, es va decidir retirar la medalla de la ciutat al, literalment, Caudillo de España, amb la única abstenció del PP. Alhora també es van canviar els noms dels carrers Alcalde Montardit i Bisbe Perelló per Maternitat d'Elna i Ma. Aurèlia Capmany respectivament, amb les abstencions de CiU, PxC i PP.

En el mateix ordre de coses la CUP va presentar una proposició demanant que, per coherència amb els dictàmens aprovats anteriorment, es retirés el retrat d’un altre franquista, en Juan Carlos Borbon, que actualment encara presideix el saló de plens. Adam Majó, el regidor de la CUP va recordar que, malgrat la legislació espanyola al respecte, els valors democràtics i la memòria històrica haurien d’estar per sobre d’aquestes consideracions i va recordar que a Berga, per exemple, es va aprovar una moció molt semblant al ple de l’ajuntament sense conseqüències jurídiques per ningú. ERC va votar a favor, ICV, CiU i PxC es van abstenir i PP i PSOE hi van votar en contra, no pas per imperatiu legal sinó per convenciment ideològic com es van encarregar de subrallar els seus representants.

A banda dels dictàmens i proposicions referents a l'eliminació dels honors a franquistes, la CUP va presentar moció demanant l'augment del 50% en l'import de l'IBI d'aquells habitatges desocupats que no estiguin en el mercat de lloguer per a fomentar l'accés a la vivenda. Malgrat que tot els partits van manifestar estar d'acord amb l'esperit de la moció, es van escudar en que aquesta no és una competència de l'ajuntament per a presentar una esmena de substitució amb bones intencions però sense concretar gairebé rés. La CUP hi va votar en contra a l'entendre que si l'administració competent no fa la seva feina, és l'ajuntament qui ha de prendre la iniciativa.

Finalment, en el mateix ple, es van tirar endavant dues mocions unitàries, l'una de rebuig a la guerra de Gaza i l'altra reclamant millores en el servei ferroviari de Manresa a Barcelona. Respecte a aquesta darrera moció, la CUP va manifestar que exigiria resultats o mesures de força en els propers mesos.

27 de gener de 2009