Manresa: La CUP reitera que l’única sortida és la independència

L'Esquerra Independentista de Manresa convoca a manifestar-se aquest divendres dia 2 de juliol, a les 8 del vespre a la plaça Major, sota el lema […]

L'Esquerra Independentista de Manresa convoca a manifestar-se aquest divendres dia 2 de juliol, a les 8 del vespre a la plaça Major, sota el lema "Prou estatuts, Ara independència". Davant la sentència dictada pel Tribunal Constitucional, que retalla encara més l'Estatut de Catalunya, la CUP de Manresa ha volgut deixar clar que es tracta d'una sentència del tot previsible i d'una mostra més de l'exhauriment de la via autonomista.

Per a la candidatura independentista, que ja es va oposar al text de l'Estatut elaborat pel Parlament, la retallada duta a terme pel TC és la prova definitiva de la impossibilitat d'un futur comú amb Espanya, ja que ha quedat clar que l'Estat espanyol no està disposat a cedir ni un mil•límetre d'autonomia. Aquest fet, segons la CUP, hauria d'acabar d'obrir els ulls a tots aquells que encara pregonen un encaix de Catalunya dins l'Estat espanyol, i hauria de marcar un punt i a part en les estratègies dels partits polítics catalans. Com a resposta a la sentència, la CUP manresana reitera la posició que ha mantingut durant tot el procés estatutari: l'única sortida viable és la independència, i qualsevol altre compromís allunya els catalans d'un futur en llibertat.

Tal i com va quedar clar en les consultes populars per la independència, el procés independentista ja està en marxa, i la CUP no deixarà de treballar fins a aconseguir que existeixi aquesta majoria als Països Catalans que digui sí a la independència en el marc d’una societat democràtica, plena en drets socials i igualitària.

Per tot plegat, l'Esquerra Independentista de Manresa (Jovent de l'Esquerra Independentista, Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans, Casal Popular La Fadulla i CUP) convoca els manresans i les manresanes a manifestar-se aquest divendres dia 2 de juliol, a les 8 del vespre a la plaça Major, sota el lema "Prou estatuts, Ara independència".

29 de juny de 2010