Baix Maresme: La mobilitat a debat

Nacional

El passat divendres 23 de maig es va celebrar a Premià de Mar, l’acte de cloenda de les jornades de debat sobre mobilitat a la […]


El passat divendres 23 de maig es va celebrar a Premià de Mar, l’acte de cloenda de les jornades de debat sobre mobilitat a la comarca del Maresme que organitzaven conjuntament les Candidatures d’Unitat Popular del Baix Maresme (Vilassar de Mar, Vilassar de Dalt, El Masnou i Premià de Mar). L’acte va comptar amb una participació de dues-centes persones.

L’acte s’inicià amb una xerrada que comptà amb la participació dels presidents de les plataformes contràries a la N-II i per a la gratuïtat de la C-32, Antoni Esteban (Vilassar de Mar), Rafel Anguera (Premià de Mar) Pere Companyó (El Masnou) i també amb en Jordi Pagès, membre de Xarxa Maresme i amb en Ricard Riol de la Plataforma de Promoció del Transport Públic.

La xerrada que es convertí en un debat obert a la participació dels assistents, els conferenciants van tenir l’oportunitat de compartir els arguments de les plataformes ciutadanes que representen i va quedar clar que hi ha molts punts d’encontre pels quals cal treballar conjuntament.

El representant de la Plataforma de Promoció del Transport Públic, Ricard Riol, va destacar que “hi ha un dèficit de despesa pública destinada als mitjans de transport públic, que ha portat a la nostra comarca una situació precària que s’ha traduït en el col·lapse de rodalies”. Els representants de les plataformes contràries a la N-II van destacar que “han estat el corcó dels polítics al llarg dels últims anys i que gràcies a això s’han aconseguit els primers resultats amb el traspàs de rodalies al govern de la Generalitat”, però van remarcar “que cal estar atents a les possibles solucions que plantegin les administracions”.

Finalment, en Jordi Pagès, va remarcar que les solucions passen per “la sostenibilitat del model territorial del Maresme, i que per tant els laterals de l’autopista que plantegen els primers estudis presentats pel govern són un greu error”.

Aquesta és precisament la posició de la CUP, ja que entenem que la construcció de noves carreteres al costat de la C-32 serien una nova agressió al territori a una comarca on en aquest sentit plou sobre mullat. Pel contrari, pensem que cal una planificació territorial des dels mateixos municipis de la comarca, i que per tant els ajuntaments han de promoure un pla d’ordenació territorial amb consciència comarcal, que garanteixi l’accessibilitat als mitjans de transport públics i que pel contrari s’estableixin els mecanismes necessaris per evitar trinxar encara més el territori.

A més, la xerrada va servir de punt de partida per a la constitució d’una taula de diàleg entre els diferents actors implicats per a aconseguir crear una coordinadora de plataformes que sigui capaç d’adoptar una veu comuna sobre els temes de mobilitat.

Després del debat, l’acte va seguir amb l’actuació de la colla bastonera “Picadits” de Vilassar de Mar, amb un sopar popular amb unes dues-centes persones, i amb l’actuació de La Revolta Diatònica, en Cesk Freixas i els Big Bang Valona de Sant Pol de Mar. L’espetec final va anar a càrrec del PD Fotlifoc que va fer ballar a la gent fins a la matinada.

Des de la CUP us volem agrair la vostra assistència a l’acte i us animem a participar activament dels propers actes que programarem.

27 de maig de 2008