Mataró: La CUP donarà suport a la celebració d’una consulta per la indepèndència a Mataró

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Mataró valora molt positivament el desenvolupament de la jornada de consultes sobre la independència del 13 de desembre. Ara […]

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Mataró valora molt

positivament el desenvolupament de la jornada de consultes sobre la

independència del 13 de desembre.

Ara mateix les consultes ja són un èxit sense precedents perquè han situat l'autodeterminació en l'epicentre del debat polític i social. Però, sobretot, pel valor qualitatiu de la participació ciutadana, per les nombroses mobilitzacions i mostres de suport, per la repercussió i la significació política i, lògicament, pel ressò internacional assolit.

Per aquests motius, des de la CUP aplaudim l'organització d'aquestes consultes perquè han demostrat que són una expressió política de democràcia directa i participació popular exemplars. Considerem que en l'actual context, marcat per l'atzucac i l'exhauriment de la via autonomista, és imprescindible que el poble català recuperi la paraula i excerceixi democràticament el seu dret de decidir.

La llibertats i els drets no es demanen, s'exerceixen. En aquest sentit, considerem que cal enfortir el moviment cívic per l'autodeterminació i extendre el procés de consultes sobre la independència a tots els racons de la geografia catalana amb l'objectiu de posar les bases d'un procés constituent d'un estat propi que finalment sigui referendat a escala nacional.

La nostra aposta de futur és la independència dels Països Catalans, que passa per l'exercici de l'autodeterminació i la ruptura democràtica amb l'Estat espanyol. Per tot plegat, la CUP de Mataró donarà tot el seu suport a les entitats mataronines que ja estan treballant per celebrar una convocatòria unitària de consulta de cara a l'abril de 2010.

CUP de Mataró

13 de desembre de 2009