La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Mataró ha analitzat les mancances de mobilitat d’aquest equipament públic i proposa al govern municipal 10 actuacions per resoldre […]
La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Mataró ha analitzat les mancances de mobilitat d’aquest equipament públic i proposa al govern municipal 10 actuacions per resoldre les deficiències en la via pública, la regulació de la mobilitat, el transport i la neteja.
El 2003 es van inaugurar les instal·lacions esportives del Sorrall, amb les quals el barri de Cerdanyola i la ciutat de Mataró vàrem guanyar un nou equipament esportiu. Aleshores, ja vàrem denunciar el fet que la gestió d’aquest equipament municipal fos externalitzada a mans d’una empresa privada, Nuscamps SL, que s’emporta els beneficis d’explotació i no dóna ni un cèntim a la promoció de l’esport mataroní. Ara, però, no entrarem a valorar el grau de satisfacció dels i de les usuàries i dels i de les treballadores amb l’empresa (Nuscamps SL) que gestiona el Complex Esportiu Municipal El Sorrall- Eurofitness Mataró.
En canvi, davant les queixes ciutadanes que hem rebut, sí que volem demanar a l’Ajuntament de Mataró el compliment de les seves responsabilitats i que resolgui les mancances existents en la via pública, la regulació de la mobilitat, el transport i la neteja que afecten a la zona esportiva del Sorrall.
PROPOSTES DE LA CUP
1.- Cal millorar els accessos per a vehicles, perquè són insuficients i contribueixen a col·lapsar el trànsit del barri de Cerdanyola.
2.- Cal condicionar l’aparcament del Sorrall, perquè està ple de sots, té mala il·luminació, no hi ha vigilància, no hi ha senyals de trànsit…i, a les hores de màxima afluència, circular-hi resulta extremadament perillós.
3.- Cal estudiar una proposta d’ús compartit i gratuït de l’aparcament del Sorrall amb els residents del barri de Cerdanyola.
4.- Cal habilitar els passos de vianants que porten al Sorrall i que, incomprensible-ment, tenen barreres arquitectòniques que dificulten l’accés a les persones amb dificultats de mobilitat (cadires de rodes, cotxets, etc.).
5.- Cal una vorera per on els vianants, que volen arribar-se fins a la parada d’autobús de la Ronda Tarradellas, puguin caminar sense el perill de ser atropellats per un cotxe.
6.- Cal una parada d’autobús més propera a l’entrada del Sorrall i més combinacions de línies d’autobús.
7.- Cal que al Sorrall hi hagi un punt de venda de targetes multiviatge de Mataró Bus, perquè els usuaris les puguin adquirir amb facilitat.
8.- Cal ampliar l’oferta de línies i recorreguts existents, sobretot, incidint en els horaris de l’autobús més proper al Sorrall, perquè els actuals són molt limitats i no garanteixen la possibilitat de desplaçar-se en transport públic, sobretot al capvespre.
9.- Cal instal·lar més aparcaments per a bicicletes i estudiar la possibilitat de perllongar un carril bici fins a les instal·lacions esportives del Sorrall.
10.- Cal netejar l’entorn del Sorrall, que normalment és ple de brutícia, i oferir espais alternatius als propietaris de gossos.
Aquestes propostes de millora han estat adreçades a l’alcalde Joan Antoni Barón, pel registre municipal, mitjançant una instància on se li demana que les tingui en consideració i que les faci arribar als departaments pertinents del propi Ajuntament.
Mataró, 20 de març del 2006