Des de fa moltes dècades arrosseguem una política de foment de l'ús del transport privat per a la mobilitat intercomarcal i la connexió amb Barcelona […]
Des de fa moltes dècades arrosseguem una política de foment de l'ús del
transport privat per a la mobilitat intercomarcal i la connexió amb
Barcelona o amb les comarques veïnes. Aquest model ha suposat el
trinxament de la nostra comarca per múltiples infrastructures viàries,
la pèrdua d'àrees agrícoles i forestals, la degradació del paisatge i
un augment de la contaminació ambiental és un model obsolet que cal
superar amb urgència
Contra el col·lapse de la mobilitat, la CUP no creu
amb pedaços com podrien ser les calçades laterals de la C-32, que només
aconseguiran augmentar la capacitat de vehicles temporalment, i que
comportaran un agreujament del trànsit a mig termini. Considerem que
cal promoure decididament l'ús del transport públic, millorant i
optimitzant les infrastructures existents.
En aquest sentit, la CUP de Mattaró proposa, com ja ho va fer el 13 de
maig de 2004 en un prec desestimat per l'actual govern municipal, crear
una estació d'autobusos interurbans que enllaci Mataró amb d'altres
poblacions (per ex. Vic, Manresa o Girona).
Inicialment, hagués estat molt encertat ubicar aquesta estació en el
lloc que ara ocupa l'edifici de la policia municipal. Atès que aquesta
opció ja no és possible, proposem que l'estació d'autobusos interurbans
s'ubiqui en funció del futur traçat de tren i, per tant, cal tenir una
visió estratègica i supramunicipal. En tot cas, l'emplaçament hauria de
contemplar un espai d'aparcament i s'hauria d'afavorir la
intermodalitat i la coordinació de les diverses xarxes (ferrocarril i
autobús). Si es manté l'actual traçat i parada de tren per la costa,
considerem que un bon espai, que combinaria els aspectes abans citats
seria l'actual aparcament de la RENFE.