El Parlament de Catalunya posa setge a les falses cooperatives

En el marc de la Llei de Mesures, el Parlament ha aprovat una modificació de la Llei de Cooperatives que dificultarà que grans empreses subcontractin […]

En el marc de la Llei de Mesures, el Parlament ha aprovat una modificació de la Llei de Cooperatives que dificultarà que grans empreses subcontractin el gruix de la seva producció a falses cooperatives.

La plataforma osonenca Càrnies en lluita I el sindicat COS van començar a posar el focus en aquesta problemàtica el passat estiu, i van rebre el suport de la CUP. Les mobilitzacions primer van ser en l’empresa Esfosa i posteriorment a Le Porc Gourmet.

En el sector carni, les falses cooperatives són un subterfugi utilitzat per abaratir costos i precaritzar la feina dels treballadors d’escorxador. Les grans empreses obliguen els operaris a treballar en règim d’autònoms i constituir-se en cooperativa, estalviant així en salaris, prestacions socials i material de treball.

La modificació de la llei obliga a que les condicions laborals d’aquests cooperativistes (jornada, retribucions i cotitzacions a la seguretat social), siguin, com a mínim, equivalents a les que estiguin recollides als convenis col·lectius de treball que s’estiguin aplicant als treballadors per compte aliena del sector.

L’esmena ha rebut els vots favorables de la CUP, JxS, PSC i CSQP.

2 de febrer de 2017