La CUP presenta una moció que pretén respondre a la incapacitat política del Govern

El poble en lluita està fent caure caretes i demostrant i destapant la cara més autoritària d’un règim que no es pot sostenir. L’Estat espanyol […]

El poble en lluita està fent caure caretes i demostrant i destapant la cara més autoritària d’un règim que no es pot sostenir. L’Estat espanyol s’aguanta avui sobre la repressió i la força bruta.

Atès que ens trobem en un context de violència policial desfermada, justícia polititzada i un sistema mediàtic concentrat en mans d’uns pocs que serveix com a eina de control social, una eina per fer-nos oblidar qui és qui decideix què és o no violència: l’Estat i els poderosos.

Atès que la persecució, la condemna i el càstig a aquelles que s’organitzen i contesten a les injustícies i les formes d’opressió, s’aguditzen.
Atesa la vulneració constant i sistemàtica dels drets civils i polítics tant per part de l’estat com per part del Govern de la Generalitat.

Atès que les institucions s’han demostrat incapaces de respondre als drets i necessitats de la majoria popular i treballadora i que la deriva autoritària no només afecta els Països Catalans, sinó que també afecta als pobles oprimits per l’Estat espanyol, a la lluita popular de la classe treballadora murciana pel soterrament de l’AVE, la de les burgaleses contra l’especulació al Gamonal, la de les extremenyes per uns serveis ferroviaris dignes, o la d’Andalusia contra la privatització de la sanitat pública.

Atès que ens trobem a les portes d’una crisi ecosocial que amenaça les nostres vides, d’una crisi econòmica que es preveu encara més dura que les anteriors i que pretén robar el futur a milers de joves i davant de totes les dones assassinades per la violència patriarcal,  l’única resposta és una esmena a la totalitat a un capitalisme i un Estat espanyol que avantposen els interessos de corruptes i banquers a les necessitats de la gent.

Atès que el Govern de la Generalitat ha estat incapaç de dibuixar cap sortida política clara a l’actual escenari i que els discursos de determinats membres del govern, carregats de simbolisme i retòrica republicana res a veure tenen amb l’acció política que s’impulsa des dels departaments i en especial des del Departament d’Interior que està avalant pràctiques policials contràries als drets humans i als drets civils i polítics del poble català.

Davant de la idea de que una nova convocatòria d’eleccions podria ser una fórmula per canalitzar el descontentament popular que s’ha expressat aquests dies i d’assimilar-lo des de les institucions.

Davant de que representants del govern de la generalitat es reuneixen amb representants del govern espanyol en el que sembla un intent de tancar per dalt allò que el poble va obrint per baix.

Davant de la constatació de que les institucions autonòmiques preses del marc jurídic i polític vigent no són capaces de donar una solució al problema que no passi per més repressió i una renúncia al clam popular de redefinir les relacions socials, econòmiques i culturals que ens governen.

I atès que el poble ha superat els partits, i evidentment també, les institucions i davant de la necessitat d’una resposta política que doni sortida a les reivindicacions populars.

El Parlament de Catalunya:
1. Expressa la seva voluntat d’exercir de forma concreta el dret a l’autodeterminació i de respectar la voluntat del poble català.
2. Reivindica:

• L’amnistia total per a totes les represaliades pel règim
  • La retirada dels cossos policials i militars estatals
  • La dissolució dels cossos antiavalots dels Mossos d’Esquadra
  • El final de l’apartheid social i la derogació de la llei d’estrangeria
  • La suspensió immediata de tots els desnonaments
  • El final de les llistes d’espera a la sanitat pública
  • Un salari mínim de 1200€ i equiparació salarial entre homes i dones
  • Un pla de xoc contra les violències masclistes.
  • Una universitat pública i gratuïta i l’eliminació de les taxes universitàries
  • La nacionalització de l’aigua, la llum, el gas i les telecomunicacions, i el final de l’externalització, de la privatització dels serveis públics
  • El no pagament del deute públic.

3. Insta al Govern de la Generalitat a:

• Posar fi a la repressió contra el poble en lluita, i per tant, aturar de forma immediata la violència policial i la coordinació amb l’estat per executar aquesta repressió.
  • Reconèixer públicament que no s’han respectat ni els reglaments ni les instruccions internes ni els principis de congruència, proporcionalitat i oportunitat que han de regir les actuacions policials ni els acords presos al Parlament de Catalunya respecte a les polítiques de seguretat.
  • Reparar tots els danys causats i depurar responsabilitats a dins del Cos de Mossos d’Esquadra prenent les mesures oportunes.
  • Revisar les actuacions policials amb la finalitat de dotar-se de garanties de no repetició.

4. Insta al President de la Generalitat de Catalunya a cesar al Conseller d’interior Miquel Buch.

Palau del Parlament, 28 d’octubre de 2019

29 d'octubre de 2019