‘Plantem cara’, el lema de la CUP per les eleccions generals

Congreso, Nacional

Els anticapitalistes han volgut representar “tot allò que els oprimeix” en la cartellaria de la campanya: el rei, l’IBEX, l’església i un torero     La CUP […]

La CUP es presenta a les eleccions espanyoles del 23 de juliol sota el lema “Plantem Cara”. Un lema que, diuen, insta a fer front a l’extrema dreta assenyalant a aquells que volen acabar amb els drets de la majoria de la població. “Representa tot allò que ens oprimeix, la negació de drets és causada per una sèrie d’institucions que hem intentat representar als cartells com el Rei, l’IBEX, l’espanyolisme del torero, Rouco Valera, el braç del règim obsessionat avortament”, ha explicat la diputada de la CUP al Congrés i candidata per Girona, Mireia Vehí, en roda de premsa des de la seu.

En aquest sentit, han posat èmfasis en la importància que la CUP obtingui una presència forta diputats independentistes i que representin l’esquerra transformadora al Congrés: “Es necessiten diputades que a la trinxera plantin cara defensin els drets fonamentals impertèrritament per protegir a la nostra gent”, ha dit Vehí. En la mateixa línia candidat per Barcelona i diputat al Congrés, Albert Botran, ha fet una crida a la “gent sobiranista dels Comuns” a donar suport a la CUP perquè ha dit el projecte de Sumar és “centralista” i ha criticat el veto imposat per Yolanda Díaz al Referèndum: “Sumar és un projecte estatal lluny de particularisme i un important pas enrere. Cal la CUP per garantir més en el feminisme, més ecologisme, més antimilitarisme, més drets humans i més autodeterminació.

D’altra banda, Botran també ha llençat un missatge cap a l’extrema dreta i la necessitat de disputar-li el marc ideològic, tot criticant la lona que Desokupa ha penjat a Madrid. Segons ell, aquest acte demostra el lligam de l’empresa amb el “partit feixistoide”: “Desokupa no es presenta a les eleccions i diuen que seran al govern, a Moncloa. Actuen com la força bruta de VOX, de l’extrema dreta així com Mussolini va comptar amb esquadrista”. I ha acabat comparant que “VOX va amb corbata i els altres amb bats de beisbol” tot assenyalant que qualsevol dels governs hauria de treballar per dissoldre “la màfia que és Desokupa”.

4 de juliol de 2023