La posició política de la CUP-PR en relació a l’acord d’investidura del PSOE i UP és meridianament clara

La CUP-PR es reunirà aquest dimarts 17 de desembre, a les 17h, amb la diputada del PSOE, Adriana Lastra, per traslladar-li el posicionament dels anticapitalistes […]

La CUP-PR es reunirà aquest dimarts 17 de desembre, a les 17h, amb la diputada del PSOE, Adriana Lastra, per traslladar-li el posicionament dels anticapitalistes respecte a l’acord d’investidura. Per una banda, la CUP vol fer evident que, tot i estar disposades a treballar per a una solució democràtica i dialogada del conflicte, l’acord d’investidura que hi ha a sobre la taula, i fins i tot la mesa de diàleg que està treballant ERC, no suposa una solució al conflicte, ja que no reconeix que l’origen és la reivindicació d’autodeterminació i independència sinó que ho tergiversa com a conflicte de convivència o d’autogovern que s’arregli amb un nou Estatut -.

Per altra banda, el preacord no fa referència ni a la fi de la persecució política ni a l’amnistia per a totes les persones represaliades, marc que suposa que la repressió per la defensa dels drets col·lectius continua sent un instrument que el nou govern utilitzarà.

En tercer lloc, es parla d’estabilitat pressupostària i de dèficit, i de respecte al marc constitucional. Tots aquests elements es tradueixen, a les portes d’una crisi econòmica, en més retallades, en aplicació de l’article 135 de la CE – que prioritza pagar el deute als serveis públics -, i més empobriment de les classes populars i dels sectors més castigats pel sistema – dones, migrades, etc -.

En quart lloc, el preacord no dona cap pista que permeti imaginar una política d’Estat diferent a la que hi ha hagut fins ara. Retallades de drets laborals, política de privatització de pensions, manteniment de la violència institucional a la frontera sud de l’Estat, etc.

Des de la perspectiva de la CUP-PR, que treballa per a garantir els drets democràtics del poble de Catalunya, i que fa una lectura d’impugnació al Règim del 78 entenent que és ontològicament contrari als drets col·lectius i democràtics – pel manteniment d’una monarquia corrupta, per la negativa a fer una transició democràtica que passi comptes amb la violència de la dictadura, per la defensa d’interessos de les empreses de l’Ibex 35 pel que fa al repartiment dels monopolis i oligopolis, etc -, ara mateix ni el PSOE ni el preacord presentat són la solució al conflicte amb l’Estat.

16 de desembre de 2019