Presentació de la campanya “Desconcertem els Països Catalans’

Les polítiques educatives que s’han dut a terme en les darreres dècades han considerat inevitable l’existència dels centres privats concertats. Fins tot les autoanomenades esquerres […]

Les polítiques educatives que s’han dut a terme en les darreres dècades han considerat inevitable l’existència dels centres privats concertats. Fins tot les autoanomenades esquerres han assumit aquest model dual i els seus suposats mecanismes de control s’han revelat ineficaços davant unes dinàmiques i mecanismes socials, sovint invisibles, que busquen precisament la selecció, la segmentació i la distinció socials.

Les diferents lleis educatives, com ara la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), aprovada per un govern que es presentava a si mateix com a progressista, han consolidat la idea enganyosa que les escoles privades concertades i les públiques formen part del mateix “servei educatiu” comú. Per la seva banda, la LOMQUE accentua encara més aquesta deriva cap a la privatització amb el suport de recursos públics.

Per si no n’hi havia prou, amb l’excusa de la crisi, s’estan tancant escoles i línies públiques, alhora que se n’obren o se n’amplien de privades concertades.

Des de la CUP entenem que l’educació és un bé comú que hauria d’estar fora del mercat, de les mans privades. Per això creiem que un objectiu prioritari de les diferents administracions públiques hauria de ser garantir un nombre suficient de places públiques per a tota la població escolar, cosa que ara no passa. Considerem que ha arribat l’hora d’iniciar una etapa de transició que posi fi als concerts educatius.

Així mateix donem suport a la convocatòria de l’assemblea de docents d’una setmana de lluita del 24 al 29 de març (tancades, xerrades i assemblees amb tota la comunitat educativa) i a la MANIFESTACIÓ que tindrà lloc el dissabte 29 de març a les 17h. a la Plaça Universitat de BCN.

PRESENTACIÓ DE LA CAMPANYA

“Desconcertem els Països Catalans. Els recursos públics per a l’escola pública!”

Dimarts 18 de març del 2014, 19h, Institut Jaume Balmes (C/Pau Claris, 121 de Barcelona)

Intervencions:

– Experiència municipal de defensa de l’escola pública, amb Joan Garriga de UM9 de Ribes.

– L’escola pública en lluita dels 80 i l’actual política educativa neoliberal, amb Rosa Canyadell.

– La situació de les famílies davant l’atac a l’escola pública, amb Ester Rams de l’Assemblea Groga de Sants.

17 de març de 2014