Retallar despeses supèrflues i incrementar serveis socials, la fórmula de la CUP

La CUP ha dut a terme la tercera ja de les seves jornades participatives. En aquest cas, es s’ha parlat sobre el model econòmic, de […]

La CUP ha dut a terme la tercera ja de les seves jornades participatives. En aquest cas, es s’ha parlat sobre el model econòmic, de com des de l’Ajuntament es podrien impulsar mesures de repartiment del treball i de la riquesa per tal d’eliminar els efectes de la crisi econòmica en tots els ciutadans, siguin avui dia a l’atur o no. Han comptat amb la presència de diversos experts i representants d’entitats, i entre tots han arribat a la conclusió que el model vigent no és viable ni recomanable per al benestar dels ciutadans.

Avui dissabte a les 11 del matí és el dia i l’hora en què la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) ha engegat la seva tercera jornada de participació en l’elaboració del programa, en aquest cas referent al model econòmic. Després de les jornades sobre Energia i Territori i sobre Cohesió social, al local de la CUP, al costat de l’Ajuntament, s’hi ha debatut sobre l’economia, és a dir, sobre l’atur, les causes i les consequ?ències de la crisi, i les fórmules plantejades arreu per no repetir els mateixos errors. La Candidatura afirma que des del consistori es poden impulsar polítiques molt efectives contra la crisi econòmica en què ens trobem immersos mitjançant el repartiment del treball i de la riquesa. Mesures radicals que obeeixen a una situació extrema i que no cerquen altra finalitat que oferir tots els serveis possibles als ciutadans i reduir l’atur al mínim exponent. En aquest sentit, creuen que retallant totes les despeses supèrflues de l’administració es poden crear llocs de treball i incrementar els serveis socials, actualment objectiu de retallades per part de governs que, segons la CUP, obeeixen a d’altres interessos, no als dels ciutadans.

Aquesta jornada ha comptat amb la presència de diversos membres de dos sindicats, una organització de l’Esquerra Independentista que treballa la qu?estió sociolaboral i, a més, també hi han volgut intervindre la Plataforma en Defensa del Ferrocarril, que ha explicat el seu model ferroviari i que va en la línia d’oferir als ciutadans uns serveis públics i de qualitat. Entre tots, han començat a elaborar un programa que comptarà amb tots els milers d’aturats que hi ha a la ciutat i amb tots els ciutadans que, d’una manera o altra, es veuen greument afectats per un sistema gens just socialment. Afirmen, doncs, que l’única fórmula per sortir de la crisi i no tornar a caure-hi és la gestió adequada de l’administració, que a l’hora va lligat amb la participació dels tarragonins i de les tarragonines en les decisions que prenen des del consistori.

D’altra banda, recorden que tot i no haver pogut vindre a aquestes trobades hi ha altres canals de participació, com ara el blog on hi recolliran totes les propostes fetes des de la societat (construimtarragona.blogspot.com), el correu ([email protected]) o les assemblees de cada dijous en què tothom hi és convidat.

20 de març de 2011