Sabadell: La CUP i el MPS fan una crida a la mobilització per la independència

Aquest dilluns, 5 de juliol, en Bernat Marco i en Pau Comellas, en representació de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Sabadell , i l'Oriol […]

Aquest dilluns, 5 de juliol, en Bernat Marco i en Pau Comellas, en representació de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Sabadell , i l'Oriol Sorolla, representant del Moviment Popular de Sabadell (MPS), han fet una roda de premsa per donar a conèixer el seu posicionament davant l'actual atzucac estatutari al que ens ha abocat la classe política catalana.

En Pau Comellas ha fet un repàs històric de la posició contrària, i invariable, de l'Esquerra Independentista davant dels estatuts d'autonomia. “Els estatuts, retallats o no, sempre han estat i seguiran sent una forma de subjecció a un Estat Espanyol inviable. Defensar els estatuts és defensar  l'unionisme espanyol; és defensar la monarquia borbònica; és negar-nos el dret a l'autodeterminació del poble català”, ha dit en Pau Comellas. “És per això”, ha afegit, “que la CUP i el conjunt de l'Esquerra Independentista sortirem als carrers de Barcelona aquest dissabte dia 10 a defensar, no pas cap Estatut, sinó el dret a l'autodeterminació dels Països Catalans; ha ser de un clam unànime a favor de la Independència”. En aquest sentit, la CUP ha convocat a tothom a participar de forma massiva al bloc de la CUP i el conjunt de l'Esquerra Independentista que sortirà dels Jardinets de Gràcia a les 6 de la tarda.

Per altra banda, en Bernat Marco ha explicat les exigències que la CUP ha plantejat a l'Ajuntament de Sabadell: “demanem la retirada de la bandera espanyola de l'Ajuntament, així com un posicionament clar i rotund del Ple Municipal en favor del dret a l'autodeterminació”. Així mateix, el militant de la CUP ha convidat als sabadellencs i sabadellenques a la concentració d'aquest dijous dia 8, a les 20h, davant de l'Ajuntament per rebutjar el marc autonòmic i els estatuts, i per avançar cap a la Independència dels Països Catalans.

Finalment, l'Oriol Sorolla ha començat donant suport a la concentració convocada per la PAS i a les reivindicacions de la CUP Sabadell. Alhora, també ha animat a la ciutadania de Sabadell a participar a la manifestació multitudinària del proper dissabte 10J a Barcelona. L'Oriol Sorolla ha acabat recordant que el MPS es va oposar també als estatuts i a les seves reformes perquè no garanteixen una veritable democràcia per a la classe treballadora catalana. Ha denunciat que “la indignació de la classe política principatina és una bona mostra de la hipocresia dels mateixos que ens han portat a aquest carreró sense sortida que són els estatuts d'autonomia.”

Candidatura d'Unitat Popular de Sabadell

Sabadell, a 5 de juliol de 2010