Sabadell: Per cada desallotjament, una nova okupació

Davant el desallotjament del Centre Social Alliberat "Calamarsa", la Candidatura d'Unitat Popular de Sabadell vol manifestar que: 1. Lamentem profundament que s'hagi desallotjat un edifici […]

1. Lamentem profundament que s'hagi desallotjat un edifici de la nostra ciutat que ha estat durant anys abandonat i que els darrers mesos havia estat recuperat com a centre social obert a les activitats dels sabadellencs i sabadellenques.

2. Denunciem el comportament còmplice dels governs municipal (PSOE) i autonòmic (PSOE-ICVEUiA-ERC) (tan progressistes i d'esquerres ells, que ràpid se n'obliden el d'esquerres de debò de despenalitzar l'okupació tot i ser els màxims responsables de la conselleria d'interior), no obstant, no dubten gens en posar-se al costat del capital i contra els interessos

de les classes populars.

3. Denunciem l'actitud d'amenaça constant de les noves forces repressives presents a la nostra vila, el mossos d'esqudra. Alhora que volem denunciar les agressions que han rebut els i les concentrats en solidaritat amb el projecte i contra el desallotjament.

4. En comptes de la violència repressiva jurídico-policial, el que cal són mesures per lluitar contra l'especulació i la manca d'habitatges i espais socials i culturals autogestionats.

5. Ens reafirmem altre vegada en exigir a l'Ajuntament un estudi i un cens dels espais buits i abandonats de la ciutat de cara a la seva expropiació, rehabilitació i utilització adequada a les necessitats dels ciutadans i ciutadanes de Sabadell; un gravament fiscal exemplar a aquelles propietats d'habitatges que no hagin estat introduïdes en el mercat de lloguer; i l'establiment normatiu de l'obligarietat que en totes les noves promocions privades un 30% de l'oferta sigui destinada a habitatges de renda fixa i un altre 30% a habitatge social.

6. Ens solidaritzem amb la lluita dels joves anticapitalistes per aconseguir nous espais socials autogestionats i habitatges assequibles.

Salut!

Candidatura d'Unitat Popular Sabadell, 20 de desembre 2006