Sabadell: Diverses entitats de la ciutat commemoren la diada contra la violència de gènere

Més de 150 persones van assistir ahir a les activitats organitzades per Justa Revolta, l’Assemblea de Joves, la Candidatura per la Unitat Popular (CUP) i […]

Més de 150 persones van assistir ahir a les activitats organitzades per Justa Revolta, l’Assemblea de Joves, la Candidatura per la Unitat Popular (CUP) i Endavant

En el marc dels actes de celebració del 25 de novembre, el dia internacional contra la violència de gènere, diverses entitats de la ciutat van oferir ahir a la tarda un seguit d'activitats d'entre les quals va destacar l’espectacle de teatre de carrer titulat 'Ideal Life o els treus peus del pack', a càrrec de la companyia Teatrupia. A banda del teatre i la posterior llegida del manifest, també es van realitzar activitats per als més petits.

L’acte va començar a dos quarts de sis de la tarda i es va realitzar a la plaça Imperial. Primer es va repartir berenar a les persones assistents i els més petits van disfrutar pintant amb guixos de colors un símbol de la dona que les entitats organitzadores havien dibuixat al sòl de la plaça. Després d’aquestes activitats es va representar l’obra de teatre.

Sota el lema 'Prou violències de gènere', aquestes entitats van voler ressaltar el fet que la violència de gènere no es redueix a la violència domèstica, i en aquest sentit la representant de Justa Revolta va explicar que 'el control de la sexualitat a les dones, els rols de gènere o la imposició d’uns cànons de bellesa, entre d’altres, també són violències de gènere'.

Altres activitats programades

Fins al dia 28 de novembre, l’ajuntament i altres entitats sabadellenques ofereixen activitats de diversa temàtica (pdf.). Entre aquestes cal destacar l’acte central que tindrà lloc el mateix dia 25 a dos quarts de vuit de la tarda a la plaça del Doctor Robert, que consistirà en cinc minuts de silenci per recordar les víctimes d’aquest tipus de violència. Després hi haurà l’encesa d’espelmes i es llegirà el manifest. També hi haurà música blues i un espectacle amb el conte 'Les papallones de Mirabal'. A part d’aquesta activitat, durant tota la setmana també es realitzaran xerrades, tallers i un videofòrum.

Font: Vilaweb

25 de novembre de 2008