Sallent: L’oposició de Sallent es rebel·la contra els plens «irrellevants»

La CUP va manifestar al final del ple que els continguts presentats eren «una presa de pèl». No intervenir en el ple era, segons la […]

La CUP va manifestar al final del ple que els continguts presentats

eren «una presa de pèl». No intervenir en el ple era, segons la

portaveu de la CUP, Anna Gabriel, «la nostra protesta contra la manca

de consideració al pluralisme que representa el ple. Volem posar de

manifest que sovint és l´oposició qui omple de contingut els plens»

El darrer ple municipal celebrat a Sallent va ser atípic i més curt del que és habitual. L´oposició, en un Ajuntament governat per CiU en minoria, va votar les propostes del ple, però es va negar a intervenir i, al final, els diferents grups van mostrar el seu descontentament perquè consideren que als plens no s´hi porten temes rellevants. L´enfrontament més tens el van mantenir ERC, que va acusar el govern local de tenir «un alcalde virtual», i CiU, que es va defensar dient que «tenim les coses molt clares».

Després que CiU presentés les seves propostes sense que l´oposició fes cap intervenció, la CUP va manifestar al final del ple que els continguts presentats eren «una presa de pèl». No intervenir en el ple era, segons la portaveu de la CUP, Anna Gabriel, «la nostra protesta contra la manca de consideració al pluralisme que representa el ple. Volem posar de manifest que sovint és l´oposició qui omple de contingut els plens».Segons Gabriel, «el fet que avui el ple hagi estat més curt posa en evidència que l´equip de govern, per si sol, no és capaç de tirar endavant els plens». Gabriel va lamentar que l´equip de govern ho decideixi tot a les juntes de govern i que porti al ple aspectes sense rellevància.

El portaveu del PSC, Valentí Manalbens, va definir de «decebedor» el ple, «carregat de propostes que no tenen res a veure amb el poble de Sallent». ICV tampoc no va intervenir durant el ple, es va abstenir de fer comentaris i va presentar dues mocions, una de les quals amb referència a la directiva europea sobre les festes tradicionals de foc.

Més dura va ser la portaveu d´ERC, Mirella Cortès, que va llegir un manifest contra la gestió municipal. Segons la seva opinió, «ens acostem als dos anys de govern convergent, i les qüestions han passat pel ple sense pena ni glòria», en el que considera una «aturada total de l´activitat municipal de Sallent». Com a exemple va posar el conveni col·lectiu que hi ha pendent amb més de 100 treballadors de l´Ajuntament i les «deficiències habituals» en els tràmits administratius, com el del tanatori.

David Saldoni, de CiU, va dir que «estem acostumats que la senyora Cortès ens alliçoni, però jo recordo molt bé, quan ERC governava en minoria, les vegades que ens va citar als grups de l´oposició», i va assegurar que «anem a dormir amb la consciència tranquil·la de la feina ben feta». Altres regidors de CiU van contestar a Cortès assegurant que moltes de les acusacions són «falses».

Font: Regió 7 -JORDI CUMPLIDO / SALLENT

16 de febrer de 2009