Contra el tancament de Catalunya Ràdio al País Valencià

Dimarts 21 de gener de 2014, a mitjan vesprada s’ha apagat la redifusió de Catalunya Ràdio i Catalunya Informació en ona FM en tot el […]

Dimarts 21 de gener de 2014, a mitjan vesprada s’ha apagat la redifusió de Catalunya Ràdio i Catalunya Informació en ona FM en tot el territori valencià. Es tanca el cercle. Cap valenciana té, ja, accés a un mitjà de comunicació públic i íntegrament en català a la seua terra.

El govern Camps va tancar (sense competències legals per fer-ho) les emissions de TV·3, el govern Fabra va tancar RTVV i hui el govern Rajoy sota l’impuls d’una Generalitat Valenciana segrestada i intervinguda ha tancat Catalunya Ràdio.

No s’hi val cap argument jurídic, no s’hi val cap raó legal, tampoc cap raó econòmica. La persecució lingüística és fruit d’un pensament i d’una acció política destinada a desvertebrar culturalment els Països Catalans. Ho hem vist a la TIL de les Balears, el Lapao de la Franja o la persecució de la immersió lingüística a l’Escola Catalana amb la llei Wert.

Al País Valencià tot açò i més; Tancament de Línies en Valencià a l’escola pública, abusos i menyspreus de Policia i Guàrdia Civil cap als valencianoparlants, no acatament de les sentències ( ells, els “legalistes”) a favor de la unitat de la llengua i en a penes dos anys el tancament de qualsevol mitjà públic de comunicació de gran abast territorial.

Per què? Per odi i autoodi. No només contra la nostra llengua, sinò contra qualsevol veu que no combregue amb el seu pensament únic, antivalencià i antipopular. Pensament plenament falangista, que ens qualifica d’enemics a fer desaparèixer.

Però el poble valencià estem acostumats a resistir. Renaixerem d’aquesta reofensiva espanyolista i censora pensant i creant noves eines de comunicació d’obediència nacional, de tots els Països Catalans.Noves eines de comunicació amb vocació popular, lluny dels interessos de la classe política entreguista o del poder de torn de les institucions d’aquesta farsa democràtica.

Una vegada més ens erigim en defensors de la nostra llengua i la nostra cultura, ens erigim en defensors de nous models de comunicació al servei dels interessos populars. Ens erigim en definitiva en defensors de la nostra dignitat col·lectiva.

Alternativa per València – CUP

24 de gener de 2014