Tarragona: La CUP convoca una concentració per per reivindicar la via de la INDEPENDÈNCIA

Diversos col·lectius de l’Esquerra Independentista de la ciutat, entre els quals la Candidatura d’Unitat Popular, han convocat una concentració per respondre a la sentència del […]

Diversos col·lectius de l’Esquerra Independentista de la ciutat, entre els quals la Candidatura d’Unitat Popular, han convocat una concentració per respondre a la sentència del Tribunal Constitucional. Segons els organitzadors, es tracta d’un acte obert a totes les sensibilitats, tot i que serà marcadament independentista. També recomanen als polítics que facin servir els mecanismes que tenen a disposició per plantar cara a la decisió antidemocràtica de l’Estat espanyol.

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Tarragona, juntament amb els col·lectius Endavant i les assemblees de joves (CAJEI) han convocat per a aquest dissabte a les cinc de la tarda una concentració davant l’Ajuntament, a la plaça de la font, per protestar contra la sentència del Tribunal Constitucional que implica la retallada de l’Estatut votat pels catalans en referèndum.

Avui han presentat la iniciativa en roda de premsa i han volgut deixar clar el seu posicionament en relació a l’Estatut. Tot i no estar d’acord amb gran part del text i amb la naturalesa de la via autonomista, creuen que el que es vota en referèndum és l’últim pas per a l’aprovació, que cap instància pot estar-hi per sobre, i han titllat l’acció d’antidemocràtica. És per això que reivindiquen la via democràtica dels catalans per assolir la sobirania popular com s’ha demostrat en les consultes sobre la independència, “davant d’altres vies menys democràtiques que fan servir des de Madrid per imposar la voluntat espanyola per damunt de la catalana”. És així com diuen que “evidenciem que les vies federalista o autonomista han quedat obsoletes, ja no se les creu ningú”.

Tanmateix, tot i animar a manifestar-se en tot el que s’organitzi en relació a la sentència, com ara la cita del 10 de juliol a Barcelona, han volgut recomanar als polítics que facin servir els mecanismes que tenen a la seva disposició per plantar-se davant l’Estat espanyol, ja sigui abandonant càrrecs de responsabilitat o governs, i així aturar el país fins que es respecti la democràcia.

2 de juliol de 2010