Tarragona: La CUP reclama un transport públic d’autobús digne

Nacional

La Candidatura d’Unitat Popular exigeix més atenció a aquest servei que arriba a un sector molt ampli de la societat tarragonina i que sovint és […]



La Candidatura d’Unitat Popular exigeix més atenció a aquest servei que

arriba a un sector molt ampli de la societat tarragonina i que sovint

és ignorat

Passats dos mesos després del canvi d’horari per l’inici del curs en alguns serveis d’autobusos del Camp de Tarragona i les queixes que se’n van sentir, tant amb interurbans com amb urbans, la situació de molts d’ells no ha patit cap millora substancial. Les empreses encarregades segueixen aplicant horaris irracionals i fent servir vehicles que, pel cap baix, no compleixen les normatives de seguretat que caldria exigir a transports d’una certa durada.

“Per una simple raó de contacte amb la realitat i de formar-ne part, la CUP és l’únic partit que s’atansa a la població i nota les deficiències més patents de la vida quotidiana dels habitants d’aquesta ciutat”, aquesta és una de les raons de la denúncia que fa la Candidatura d’Unitat Popular, i afegeix que “només això explicaria que en cap moment hagi sorgit cap veu en defensa dels usuaris dels autobusos que connecten Tarragona amb d’altres poblacions”. De fet, és ben clar que el transport públic al nostre territori és escàs i, més que públic, interessat, ja que es deixa en mans d’empreses privades que, per sobre de tot, busquen el major guany econòmic possible. Esperant les infraestructures que fa anys que sentim, com ara el TramCamp o la rodalització de les vies, la CUP reivindica un transport públic que ens acosti als municipis veïns.

Tenint en compte que la majoria d’usuaris d’aquest servei -no oblidem que és un servei- són usuaris corrents que l’agafen quotidianament per accedir als seus llocs de treball o d’estudi i després tornar a casa, la CUP denuncia que “en els horaris no es té en compte l’hora d’entrada més comuna, que és en punt”. En aquest sentit, “considerem que el servei més deficitari és, alhora, el més utilitzat, la línia Reus-Tarragona, gestionada per Hispano Igualadina SA”. Aquesta empresa, que a començaments de setembre va rebre una allau de reclamacions i va aconseguir que per primer cop en molt de temps la gent gosés protestar arribant a l’extrem de no voler pagar el bitllet, va fer un intent de rectificar la seva conducta, però malgrat la “neteja de cara” que ha volgut fer, qualsevol usuari pot valorar si el transport (no només per part d’aquesta empresa ni d’aquesta línia) és digne avaluant les deficiències següents:

* Els busos tenen un trajecte variat segons l’horari. Pot ser que vivint en un barri la freqüència de pas sigui més àmplia, o si la destinació és una parada determinada calgui esperar-se al següent.

* Els vehicles tenen una qualitat pèssima, fins al punt que moltes cadires estan trencades i alguns vidres no són gaire segurs. A més, no tenen cap mena de sistema de seguretat, ni tan sols els cinturons que, per llei, haurien de dur certa tipologia de busos que, de tant en tant, fa servir l’empresa encarregada.

* Els serveis tant de cap de setmana com d’estiu ignoren totalment els treballadors, que en són molts i que necessiten desplaçar-se per arribar a la seva feina.

* La puntualitat, tot i que generalment ve determinada per la fluïdesa del trànsit, es veu malmesa pels pocs busos que hi ha en segons quines línies i que, amb tanta demanda d’usuaris, necessita temps per atendre’ls a tots.

* Segons quins busos són massa petits per deixar lloc a tothom, pel qual hi ha ocasions en què els de les últimes parades abans d’emprendre finalment el trajecte hagin d’esperar el bus següent.

La CUP, per tant, exigeix a l’ajuntament “més pressió a l’Autoritat Territorial de Mobilitat del Camp de Tarragona o, almenys, tanta com n’aplica per portar trens d’alta velocitat a la ciutat”. Entén que “si la funció del govern és fer-ho per al ventall més gran de tarragonins, malbaratar esforços en el TAV i no dedicar-se en cap moment per dignificar el servei d’autobusos del Camp és governar malament”. Així mateix, espera que es corrobori la voluntat que des de fa tants anys diuen que tenen aquestes “esquerres” de promocionar el transport públic davant el privat. Recordem que el Camp de Tarragona és el territori on es fa servir més aquest darrer i no precisament per manca de conscienciació. “Els usuaris ja n’estan farts de ser estafats amb un servei que ni és digne, ni té qualitat, ni serveix per a gairebé res més que per a qui no té pressa per arribar enlloc, com és el cas del govern”, conclou la CUP.

Podeu llegir la nota de premsa completa en aquest enllaç

2 de novembre de 2009