Terrassa: «Malgrat la crisi… amb aquests sous ells sí que arriben a final de mes»

Fa més d'un any que a Terrassa diverses entitats vam denunciar els elevats sous dels polítics municipals electes i els seus càrrecs de confiança. Eren […]

Fa més d'un any que a Terrassa diverses entitats vam denunciar els

elevats sous dels polítics municipals electes i els seus càrrecs de

confiança. Eren sous que no es van donar a conèixer públicament, sinó que la

població de Terrassa coneixia arran de la publicació en el Diari(o) de

Terrassa

Ara, 18 mesos després, després de més d'un any en crisi aquests sous no s'han modificat a la baixa i això ens obliga tornar a denunciar-ho. És per això, que demanem, de nou, reduccions superiors al 50% per a demostrar que s'està disposat a fer front a la crisi amb molt més que simples paraules. No estem demanant mesures revolucionàries. Estem demanant que s'apliquin el què en molts municipis dels Països Catalans per acord en Ple municipal ja han decidit. No estem demanant res d'extraordinari, quan almenys un 20% de la població viu una reducció forçada de sou, a l'atur o en la precarietat massiva que patim.

I és que cal recordar que les xifres que es van donar a conèixer superaven de molt els 1.000 euros que, en els millors dels casos, cobra aproximadament el 58% de la població treballadora dels Països Catalans. Les xifres concretes eren:

* Senyor Batlle: 7.371 €/mes

* Tinents d'alcalde: 5.315 €/mes

* Regidors de la Junta de Govern: 4.717 €/mes

* Regidors a dedicació exclusiva: 3.992 €/mes

* Regidors a dedicació parcial: 2.211 €/mes

Quantitats a les quals calia afegir els 1.583 euros per ple i els 1.211 euros per Junta de Portaveus per als regidors a l'oposició.

Mentre en temps de crisi el populisme i/o el racisme assenyalen els i les immigrants com a origen de tots els mals de la nostra societat, des de la CUP volem assenyalar la partitocràcia, l'especulació i els bancs com a principals culpables.

Que la crisi la paguin els rics!

23 de juliol de 2009