Vilafranca: La CUP vol la creació d’una Comissió de Seguiment de la Llei de barris a l’Espirall

Ja fa 3 anys que dura l'aplicació de la Llei de barris a l'Espirall, i es preveu que s'allargui més del previst degut a l‘endarreriment […]

Ja fa 3 anys que dura l'aplicació de la Llei de barris a l'Espirall, i es preveu que s'allargui més del previst degut a l‘endarreriment en la seva aplicació. Però, el cas de l'Espirall no és l'únic que s'endarrereix, ja que en la gran majoria de municipis on s'està aplicant la Llei de barris aquesta no està complint els terminis inicialment previstos (recordem que és una llei anterior a la crisi econòmica).

Una de les principals mancances detectades ha estat en matèria de participació ciutadana, en la comunicació de les actuacions a fer i en la transmissió de la informació de les actuacions que s'estan fent o es faran. En aquest sentit ni els veïns/es, ni l'associació de veïns del barri ni les comissions creades per la llei reben tota la informació necessària de l'aplicació de la Llei de barris.

És per aquest motiu que des de la CUP hem treballant juntament amb els veïns i Associació de Veïns de l'Espirall una moció per tal de millorar la participació i la comunicació en aquest projecte per al barri.
En la moció que es presentarà en el proper Ple municipal demanem la creació d'una Comissió de Participació i Seguiment, les funcions de la qual serien: fer un seguiment de la implementació de les diferents actuacions de la llei de barris; avaluar i valorar els resultats i l'impacte de les diferents actuacions estratègiques implementades.
La comissió estaria integrada per: el Cap de l'Oficina Tècnica de la Llei de Barris, la tècnica de participació ciutadana de l'Ajuntament, la regidora de barris, l’Associació de veïns de l'Espirall, tres representants de la Comissió “la gent del barri” i tres representants de la Comissió “el nostre entorn”.
Aquesta estructura permetria també, coordinar les dues comissions actualment existents i integrar-les en una comissió de seguiment integral del projecte.

Paral·lelament l’associació de veïns del barri hauria de traslladar la informació transmesa en aquesta nova comissió en assemblees veïnals obertes a totes i tots els veïns del barri, per tal de mantenir un canal de comunicació i informació a tota la ciutadania.

22 de maig de 2010