La CUP internacional

18/04/2018

Avui es jutja l'Habeas Corpus de l'expresident del Brasil i candidat a les pròximes eleccions presidencials del país, Luiz Ignacio da Silva (Lula), inhabilitat i condemnat a entrar a presó pel Supero Tribunal Federal de Brasilia. Per aquest motiu, Natàlia Sánchez, diputada de la CUP-CC al Parlament de Catalunya ha participat dels actes organitzats pel Movimiento dos Trabalhadores Rurais Sem Terra (MST), el Partido dos Trabalhadores (PT) i les organitzacions populars del país per reivindicar el moviment camperol i exigir l'alliberament de Lula.

17/04/2018

Des de la Candidatura d’Unitat Popular volem mostrar el màxim rebuig a l’agressió militar llançada el darrer divendres i encapçalada pels Estats Units, França i Gran Bretanya a Síria, i que gaudeix del suport de l’OTAN.

Aquesta acció es suma a les enèsimes ingerències militars de potències mundials no només a Síria, sinó a territori del Mashreq. Territori que viu sota un setge militar continuat des de l’època colonial. Terriori expoliat, violat, raptat i ocupat per les potències colonials i imperialistes, que a dia d’avui es mantenen a través del negoci de la guerra, la seguretat privada i les polítiques extractives de les empreses multinacionals i actors governamentals afins.

cup exterior logo apaisat
12/04/2018

La lluita continua: per la llibertat dels presos polítics i el retorn de les persones exiliades. Auto-organització!!!

09/04/2018

Lula da Silva, expresident de Brasil i d'origen obrer, es postula actualment com a candidat del Partit dels Treballadors a les properes eleccions presidencials. Després però, d'un temps atrinxerat a la seu del sindicat metalúrgic de Saó Paolo, del que en va ser dirigent, ha estat arrestat i empresonat.

El jutge Sergio Moro l'ha condemnat a 12 anys de presó. Aquesta decisió es va prendre un cop que el Tribunal Superior Federal de Brasil va denegar l'habeas corpus presentat per la defensa, pel vot de qualitat de la seva Presidenta.

Amb aquesta condemna Lula queda inhabilitat per a presentar-se a les eleccions presidencials, a les que totes les estadístiques apuntaven que podria guanyar.

Participació de la CUP a les Jornades ENSEMBLE!
23/03/2018

Dissabte vam començar assistint a la presentació d'una ponència sobre «La qües

Pàgines

La CUP internacional