La CUP internacional

30/10/2017

Des d’Ítaca, Organització Internacionalista dels Països Catalans, volem fer una crida a la solidaritat internacionalista dirigida a totes aquelles organitzacions revolucionàries germanes que creuen en el dret d’autodeterminació dels pobles.

Considerant que els episodis d’enfrontament amb l’Estat espanyol per poder exercir aquest dret com a poble català estan arribant a uns nivells repressius importants, i que l’avenç nacional i social del poble català pot ser un pas important per l’avenç nacional i social dels demés pobles d’Europa, de la regió Mediterrània i del Món.

Tenint en compte que els sectors polítics i econòmics que estan dirigint la reacció, són els mateixos sectors adscrits a l’imperialisme atlantista i que executen els plans d’ajust estructural emanats del capitalisme global.

23/10/2017

La CUP-CC vol posar de manifest que la decisió del govern de Rajoy, amb el suport dels partits polítics de Ciudadanos-Ciutadans i el PSOE-PSC així com del mateix Monarca, d'eliminar l'autogovern i d'intervenir les principals institucions catalanes, entre les qual es Parlament, és la major agressió contra els drets civils i polítics, individuals i col·lectius, del poble català des de la dictadura franquista.

Una agressió que ni tan sols troba cobertura en la mateixa legalitat espanyola, ja que la interpretació del marge d’actuació de l’executiu, excedeix de molt, el que preveu el propi articulat constitucional.

27/08/2017

El pitjor que ens podria passar com a societat és pensar que els dolorosos atemptats del 17-A són una mena de catàstrofe natural, una inexplicable calamitat caiguda del cel. Els atemptats són una barbaritat injustificable, és evident, però responen a uns vectors i uns contextos que acaben generant el perill que puguin aparèixer, i ens caldrà incidir-hi d’una manera profunda si no, malauradament, correm el risc que puguin repetir aquí i arreu.

18/08/2017

Els malsons -els dolents i els pitjors- solen abolir el temps. Encara sota l’impacte emocional de la ciutat ferida, de l’hybris de la brutalitat nihilista, de l’evidència de la fragilitat que som i sovint oblidem, i del foc creuat de retrotopies polítiques que creuen en un passat fortificat que no tornarà, costa d’escriure. Fins i tot és possible que sigui millor emmudir solidàriament -un silenci eixordador i col·lectiu, resistent i indomable- per fer costat a les víctimes fins que el dolor deixi pas al dol i puguem reprendre, tocats i traumatitzats, les nostres vides compartides. Hi ha jorns dels miserables en què les paraules no encaixen, moments tràgics en què plou la certesa que el món pot ser encara un lloc pitjor i llocs comuns que recorden que els refugiats que fugen, i que encara no acollim, fugen precisament del mateix de què ahir es fugia a la Rambla.

21/06/2017

Les dues xerrades on participarà la diputada Mireia Vehí els dies 21 i 22, formen part d’una setmana d’actes del 19 al 24 de juny a les principals ciutats italianes, per explicar la nova etapa que Catalunya entoma davant l’anunci del referèndum de l’1 d’octubre.

Els actes estan organitzats per diferents col·lectius d’esquerres anticapitalistes italians (Noi Restiamo, Rete dei Comunisti, Collettivo Militant, Cuma, Genova City Strike, Csoa CortoCircuito, Zenti Arrubia) en col·laboració amb el SEPC (Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans).

Pàgines

La CUP internacional