La CUP-NCG insta al Parlament a crear un Grup de Treball que “operarà” com Observatori de la Llei d’Amnistia

Parlament

Xavier Pellcier

Els anticapitalistes han registrat la moció on es manifesta la necessitat d’iniciar els tràmits pel nou mecanisme

La CUP-NCG ha donat més detalls sobre com es desenvoluparà l’Observatori que ha de verificar l’aplicació de la llei d’amnistia. La fórmula escollida pels cupaires és un Grup de Treball que “operarà” com Observatori, així ho han plasmat a la moció que han registrat aquest matí. En el text, els cupaires reclamen al Parlament que “manifesti” la necessitat de “posar en marxa un Grup de Treball en el marc de la Comissió d’Afers Institucionals” per la creació de l’Observatori. I insten a la resta de forces polítiques que hi donin suport a constituir-lo amb “el menor temps possible”, un cop s’hagi aprovat la llei d’Amnistia al Congrés dels Diputats.

En aquest sentit, els anticapitalistes afegeixen un següent punt al text de la moció on desenvolupen les característiques d’aquest Grup de Treball que serà l’Observatori. En primer lloc, es planteja com un espai obert, per això es demana que hi configurin dos representants de cada grup parlamentari així com un representant “d’aquelles entitats del teixit social que treballin en l’àmbit de la defensa de l’aplicació de l’amnistia”. En segon lloc, la proposta considera que el Grup de Treball finalitzaria la seva tasca un cop es coneguin i acabin “totes les peticions d’amnistia que la població realitzi en els diversos tribunals”. En tercer lloc, es reclama l’elaboració d’informes que s’elevaran “a organitzacions, instàncies i organismes internacionals que tinguin per objecte la garantia i defensa dels drets humans, civils i polítics”. I, finalment es reclama una coordinació constant i permanent amb la resta d’iniciatives que es posin en marxa amb la mateixa finalitat de fiscalitzar l’aplicació de la Llei.

D’aquesta manera, la CUP-NCG materialitza la seva proposta d’un Observatori que verifiqui la Llei d’Amnistia que es va registrar al Congrés. Els independentistes presenten aquesta proposta  amb un objectiu clar: que la llei s’apliqui al màxim de persones represaliades possibles. “Creiem que el Parlament té un compromís i un deute amb totes les persones que es van mobilitzar en el marc del procés independentista i que, per tant, cal fer tot allò que estigui a les nostres mans, perquè el màxim de persones puguin veure alleugerida la repressió que han patit”, ha explicat el diputat, Xavier Pellicer. La moció es debatrà el proper ple que es preveu pels dies 12,13 i 14 de desembre.

27 de novembre de 2023