La CUP-NCG posa l’habitatge i la sanitat com dues condicions claus per negociar els pressupostos

Nacional, Parlament

Els anticapitalistes adverteixen a Esquerra Republicana que és l’última oportunitat per diferenciar-se de la sociovergència

La CUP-NCG ha fixat unes propostes de mínims per parlar de pressupostos amb el govern de la Generalitat. Entre elles, hi ha l’habitatge i la sanitat però també la fi dels macroprojectes. D’aquesta manera, els anticapitalistes obren la porta a parlar dels comptes de l’any que ve. “La CUP defensem la necessitat imminent que la Generalitat doni solucions a la realitat que viu el país: l’accés a l’habitatge cada cop més dificultós, la sanitat desmantellada, la  greu situació de sequera i els preus que continuen descontrolats” ha explicat la diputada, Laia Estrada, en la roda de premsa al Parlament.

Els anticapitalistes, han explicat que van mantenir una reunió el divendres passat amb l’executiu perquè els hi traslladés la proposta de pressupostos que han qualificat de “poc concreta”. Malgrat tot, avui a la roda de premsa setmanal de la CUP-NCG, Estrada ha dit que hi ha marge de parlar i ha traslladat  les prioritats dels independentistes. En primer lloc, han exigit treballar per garantir un habitatge digne per a tothom posant sobre la taula la necessitat d’invertit en el parc públic i la regulació de llei de lloguers. Aquí, també han exigit acabar amb els desnonaments a persones i famílies en situació de vulnerabilitat. En segon lloc, quan a sanitat la proposta reclama avançar per un sistema públic i de qualitat amb propostes com abandonar el procés de desprivatització, enfortir l’atenció Primària i ampliar la cartera de serveis. Finalment, aturar els macroprojectes com el Hard Rock, els Jocs Olímpics d’Hivern, l’ampliació de l’aeroport o la Ryder Cup. “Estan en contradicció amb la lluita contra el la crisi ambiental i no poden tenir cabuda quan veiem que la situació de sequera excepcional en la que ens trobem”, ha assenyalat Estrada.

A partir aquí, la CUP-NCG ha assegurat que això són “propostes de mínims” però que busquen donar una solució a les preocupacions de la majoria de la població. És per això, que Estrada ha connclós avisant que hi ha disposició de parlar en cas que el govern comparteixi  el marc: “Podríem dir que els pressupostos del 2024 són la darrera oportunitat que té Esquerra Republicana a diferenciar-se del que ha fet la sociovergència tota la vida.”

29 de novembre de 2023