La CUP porta la campanya “Mai Més Soles” aquest 25N

Els anticapitalistes apel·len a la força col·lectiva per omplir els carrers contra les violències masclistes La CUP es manifesta aquest  25 de novembre sota el […]

La CUP es manifesta aquest  25 de novembre sota el lema “Mai Més Soles”. D’aquesta manera, els anticapitalistes posen de manifest la necessitat de la mobilització, l’organització i les xarxes socials i comunitàries com l’antídot per fer front a l’onada reaccionària i el sistema capitalista i patriarcal. Elements principals en l’augment i la presència de les violències masclistes en la societat actual. “Ha estat a través de la xarxa feminista, de la comunitat, de la lluita compartida i el suport mutu que hem pogut denunciar, però també proposar nous horitzons al sistema que vivim”, han explicat en un comunicat dirigit a la militància.

La campanya inclou fins a 4 eixos amb els quals es vol posar de relleu la força de la lluita col·lectiva per fer-hi front: l’extrema-dreta, l’explotació laboral, la violència obstètrica i el sistema heteronormatiu. Davant aquestes opresions, els cupaires fan una crida a “omplir els carrers de comunitat i d’esperança” perquè cap dona se senti mai més sola “contra la violència de gènere” i  per aconseguir “una vida digna per a totes”. A més, també posen de manifest que totes les violències que assenyala el 25N són estructurals i assenyalen que la seva erradicació s’aconseguirà amb “mesures d’emergència”. Per tant, reclamen al govern més inversió i polítiques reals en matèria d’educació, sanitat, treball i habitatge. Finalment, llencen un missatge als homes i les seves responsabilitats a ells els hi demanen que aixequin la veu “contra la masculinitat dominadora i violenta, contra l’abús i contra un sistema que a asseguren a ells també els fa infeliços”.

Per tot plegat, els anticapitalistes participaran de les nombroses mobilitzacions que es facin arreu dels Països Catalans tant el 24 de novembre com el 25 de novembre. Asseguren que sortiran als carrers per demostrar que “el feminisme és un moviment polític internacional massiu, alliberador” i que portarà els canvis importants per la societat que volen construir “la llibertat i l’emancipació de tots i totes”.

24 de novembre de 2023