La CUP-CC envia una queixa al Director General d’Afers Religiosos per les declaracions homòfobes del Bisbe de Solsona

La totalitat dels diputats i diputades de la CUP-Crida Constituent han signat una carta de queixa enviada al Director General d’Afers Religiosos, Enric Vendrell, per […]

La totalitat dels diputats i diputades de la CUP-Crida Constituent han signat una carta de queixa enviada al Director General d’Afers Religiosos, Enric Vendrell, per les declaracions homòfobes del Bisbe de Solsona, Xavier Novell.

La CUP-CC considera “reprovables” les declaracions de Novell, qui va associar la “confusió d’orientació sexual” dels joves amb la manca de la figura paterna. El bisbe va escriure al full dominical que “hi ha rols i tasques flexibles, que s’adapten a les circumstàncies concretes de cada família, però la presència clara i ben definida de totes dues figures, femenina i masculina, crea l’àmbit més adient per a la maduració de l’infant”.

En aquesta línia, el bisbe de Solsona, es preguntava si, el fenomen creixent de la confusió en l’orientació sexual de força nois adolescents no serà deguda a que, prenent les paraules del Sant Pare, “en la cultura occidental, la figura del pare estaria simbòlicament absent, desviada, esvaïda. Fins i tot la virilitat semblaria qüestionada”.

La CUP-CC demana al Director General d’Afers Religiosos que s’actuï contra el Bisbe “d’acord amb els principis de llibertat religiosa compatible amb el de no discriminació per raó de creences, opcions polítiques o sexuals i evitar l’enaltiment del feixisme.”

Carta del Grup Parlamentari de la CUP-Crida Constituent

Sr. Enric Vendrell i Aubach
Director General d’Afers Religiosos

Benvolgut,

Com vostè deu saber, el passat dia 22 de maig de 2017, el Bisbe de Solsona, Xavier Novell, va fer unes reprovables declaracions sobre l’homosexualitat, associant la “confusió d’orientació sexual” dels joves amb la manca de la figura paterna. El bisbe va escriure al full dominical que “hi ha rols i tasques flexibles, que s’adapten a les circumstàncies concretes de cada família, però la presència clara i ben definida de totes dues figures, femenina i masculina, crea l’àmbit més adient per a la maduració de l’infant”.

Les diputades que sota-signem aquesta carta, volem fer arribar la nostra preocupació al Govern, a la Direcció General que vostè ostenta, i demanem que s’actuï d’acord amb els principis de llibertat religiosa compatible amb el de no discriminació per raó de creences, opcions polítiques o sexuals i evitar l’enaltiment del feixisme.

Aprofitem per saludar-lo i mostrar la nostra disposició per tot allò que calgui.

Anna Gabriel Sabaté, Carles Riera Albert, Mireia Vehí Cantenys, Eulàlia Reguant Cura, Joan Garriga Quadres, Mireia Boya Busquet, Albert Botran Pahissa, Sergi Saladié Gil, Gabriela Serra Frediani i Benet Salellas Vilar.

Diputades i Diputats de la CUP-CC

23 de maig de 2017