15 i 16 de novembre: ESCOLA de TARDOR de la CUP

Des de fa ja alguns anys la CUP organitza cada any l'Escola de Tardor. És una trobada formativa i un punt de trobada entre les […]

Des de fa ja alguns anys la CUP organitza cada any l'Escola de Tardor. És una trobada formativa i un punt de trobada entre les persones que formem part del projecte de la CUP arreu dels municipis. Una trobada on intercanviem opinions i experiències del nostre treball municipal per enriquir-nos així mútuament. Enguany la jornada és de dos dies i se celebra a Sant Iscle de Vallalta, al costat d'Arenys de Munt, a la Comarca del Maresme. Es tractaran com a temàtiques principals la Democràcia participativa / participació ciutadana i la gestió dels residus.

La trobada és oberta també al conjunt de persones que col·laboren o simpatitzen amb la CUP i també al conjunt de persones que participen o simpatitzen amb el conjunt l'Esquerra Independentista o altres col·lectius alternatius d'ambit municipal. (descarregar-se el programa escola_tardor_08)

Dissabte 15 de novembre

9.30 – 10.00 h

Benvinguda dels participants, lliurament dels materials.

10.30 h

Inroducció a l'Escola de Tardor

(Explicació de la temàtica, línies de treball, anàlisi i mètodologia de treball)

11.30 h

Xerrada Taller: Què entenem per democràcia participativa

A càrrec d’Eloi Mayordomo militant de la CUP de Lleida i treballador a l’empresa DELIBERA de participació ciutadana i Lourdes Quintero, membre de la CUP de Valls.

13.30 h Dinar

16.00 h

Xerrada – Debat «Democratitzar la democràcia, reptes i mecanismes de participació en l’àmbit local» a càrrec d’en Quim Brugué professor de la UAB .

17.45 h Descans

18.00 h

Taller ASSEMBLEARISME I PARTICIPACIÓ: «Analitzem les nostres realitats». Fan la xerrada: Vilafranca, Sant Pere de Ribes, Berga, Vic, Mataró i Manresa

Mètode de treball: militants, regidors de diferents assemblees locals de la CUP expliquen el seu treball .

1. Exposicions diverses experiències per exemple de 5 assemblees locals

2. Grups de treball petits unes 10 persones per grup, debat intern per marcar una possible línia d’actuació, diferències entre pobles petits, ciutats mitjanes…

3. Altaveus_ com ens fem visibles arreu del Territori

4. Posada en comú, conclusions i propostes de treball APLICADES A LES NOSTRES REALITATS

21.00 h Sopar

23.00 h

Passi de documental i debat

«L’apropiació del descobriment d’Amèrica: una conspiració d’estat?», d’en David Grau a càrrec de Jordi Bilbeny, membre de la CUP d'Arenys de Munt.

Diumenge 16 de novembre

9.00 – 10.00 h Esmorzar

10.00 – 11.00 h

Xerrada «De l'AMEI a les CUP, passat, present i futur» la CUP d'Arenys de Munt i Juli Cuéllar, historiador i membre de la CUP de Mataró.

12.00 – 14.00 h

Xerrada: «Recollida porta a porta. Revolució a la brossa». A càrrec de Jordi Colomer, membre de la CUP d'Arenys de Munt.

S’articularà al voltant de quatre eixos:

1. Millora ambiental.

2. Milora social, en participació pública

3. Millora económica, estalvi per l’adminsitració pública en temps de crisi .

4. Nacionalització del servei. Desprivatització de la recollida de brossa.

Informacions diverses

Preus:

Preu núm. 1: Escola + dormir + tots els àpats (3) : 42 euros

Preu núm. 2: Escola + 2 àpats (dissabte ): 30 euros

Altres:

– Hi haurà servei de ludoteca, en principi la casa ja té jocs i hi haurà dues monitores.

-Tothom qui es quedi a dormir haurà de portar llençols i/o sac de dormir.

– S’habilitarà un espai per l’intercanvi de publicacions, campanyes i experiències de les diverses CUP (Us demanem doncs que les diferents CUP portin les revistes locals, tríptics de campanyes,…)

– No hi entra berenar, així que si algú vol berenar, s’ho haurà de portar de casa.

Inscripcions:

Confirmeu la vostra assistència per correu electrònic a [email protected] o al telèfon 686611372 (Joan)

Localització:

Can Bosc

Riera Cortada, 12 – 08359 Sant Iscle de Vallalta

Com arribar-hi

A 50 Km. de Barcelona

A 1 Km. de Sant Iscle de Vallalta

a 4 Km d'Arenys de Munt

Tren:

RENFE: Barcelona – Maçanet (línia Maresme) fins a Arenys de Mar, desprès es pot anar amb autobús fins a Arenys de Munt (Empresa Colomer, Tel.: 93 795.12.54) (5 km. fins a la casa) o fins a Sant Iscle de Vallalta (1km. fins a la casa) No tots els cotxes de línia arriben fins el poble de Sant Iscle.

RENFE: Barcelona – Maçanet (línia Maresme) fins a Canet de Mar. Des del mateix poble (estació – Canet de Mar-Riera St. Domènech-Riera Buscarons-Pl. Pau Casals), seguint el GR-5 (ratlles blanca i vermella) s’arriba a la casa de colònies, tot passant per la Creu de Canet i el poble de St. Iscle de Vallalta (la durada del trajecte a peu aproximadament és d’1h 40’).

Cotxe particular: Autopista A-19 o bé carretera N-II fins a Arenys de Mar, després continuar direcció a Arenys de Munt, des d’aquí surt la carretera que va a Sant Iscle de Vallalta. Els autocars arriben fins a la casa.

5 de novembre de 2008