David Bagès, Joel Díaz i Dèlia Brufau protagonitzen l’espot de la CUP

Nacional

Els cupaires presenten el vídeo de campanya on a través de l’humor denuncien el caciquisme i posen sobre la taula la necessitat d’una alternativa que […]


Espot de campanya de la CUP. Vídeo eleccions municipals 2023. Joel Diaz.

Els cupaires presenten el vídeo de campanya on a través de l’humor denuncien el caciquisme i posen sobre la taula la necessitat d’una alternativa que aposti pel futur de les persones i el planeta.

L’humorista Joel Díaz i els actors David Bagès, Dèlia Brufau, Josep Seguí i Sílvia Albert són els protagonistes de l’espot de campanya de la CUP per a les eleccions municipals del 28 de maig, guionitzat per l’humorista Magí Garcia. El vídeo denuncia en clau d’humor el caciquisme que es viu a molts municipis del país i clama per posar al centre del municipalisme les polítiques socials.

La CUP torna a sorprendre amb un espot electoral disruptiu, amb l’actor David Bagès fent d’alcalde lligat als interessos de les elits, i un Joel Díaz que encarna l’empresari que representa els macroprojectes i a qui els partits de sempre només saben dir-li “de quin to de vermell vol la catifa?”. Aquests dos personatges són confrontats per les actrius Dèlia Brufau i Sílvia Albert que representen el sentit comú de la gent, vinculat a les lluites socials.

El vídeo, inspirat en les campanyes de Jeremy Corbyn al Regne Unit, reivindica la importància d’un municipalisme transformador i presenta una societat plural que es revela davant d’aquests interessos econòmics i que exigeix habitatge digne, serveis públics, transport públic eficient. Unes idees que es vinculen amb l’eslògan de campanya de la CUP “Gent que lluiti és el que cal”.  

L’organització anticapitalista s’ha caracteritzat per un ús de la comunicació política molt vinculat a la denúncia des de l’humor, l’autoparòdia, la ironia, i altres elements disruptius i menys habituals per part de la majoria dels partits polítics. Seguint aquesta línia, els cupaires han volgut reivindicar en aquesta ocasió l’humor no només com una eina de comunicació efectiva sinó també com una emoció per connectar amb la societat, sobretot en un context de desafecció política. 

L’espot de campanya de la CUP conclou amb la cançó de la campanya “No hi ha dies dolents” que el grup Lal’Ba ha cedit als anticapitalistes com a cançó de campanya.

L’agència de comunicació i productora Pòrtland i, en col·laboració amb l’humorista Magí Garcia (Modgi) han desenvolupat la idea, el guió i la realització de l’espot. 

12 de maig de 2023