La CUP de la Garriga, conjuntament amb la Plataforma Aigua Pública la Garriga, ha iniciat una recollida de signatures per tal de decidir, de manera […]

La CUP de la Garriga, conjuntament amb la Plataforma Aigua Pública la Garriga, ha iniciat una recollida de signatures per tal de decidir, de manera col·lectiva, quin model de gestió de l’aigua ha de tenir el municipi. L’1 de març va començar aquesta campanya, que té com a objectiu assolir les 1.600 firmes necessàries per fer sentir la veu dels veïns i veïnes en una consulta popular emparada en la llei de consultes populars no referendàries.
Després d’anys d’iniciatives institucionals per evitar una nova licitació un cop finalitzat el contracte amb AGBAR signat l’any ’91, la CUP de la Garriga ha vist esgotada la via institucional. Cal ressaltar les accions fetes prèviament en l’àmbit institucional des del 2018: mocions per evitar pròrrogues il·legals, aconseguir l’entrada a l’AMAP, i informes juridico-tècnics que avalen la gestió directa incloent-ne un de l’AMAP.
La iniciativa, ja anunciada el passat novembre, pretén traspassar el debat sobre la gestió de l’aigua a l’esfera pública i posar en valor els beneficis de la gestió pública. La plataforma compta amb el suport de diversos col·lectius supralocals i entitats locals —inclosa la CUP— i defensa un model de gestió pública i transparent, que respongui directament a les necessitats de la comunitat.
El passat novembre l’equip de govern, format per Junts i PSC, va denegar l’autorització per la recollida de signatures per demanar una consulta popular no referendària, al·legant els mateixos motius que va fer servir la sentència del Tribunal Constitucional per tombar les consultes del 9N. Per aquest motiu la Plataforma compareixerà a la comissió d’afers institucionals del Parlament. Aquesta consulta serà la tercera que es denega des de la sentència del TC, mentre que se n’ha celebrat 40 més des del 2016 sense que els Ajuntaments de torn les hagin denegat.
Des de la CUP de La Garriga s’han impulsat diferents accions dins d’aquesta campanya per conscienciar la població sobre la importància de la defensa dels serveis bàsics i aconseguir les firmes necessàries per fer la consulta. L’objectiu final és garantir que els recursos del municipi estiguin sota un control públic que asseguri la qualitat del servei i promogui la participació ciutadana en totes les decisions que els afecten.
Per a més informació: