Un any de presó per a Jordi Romeu, número 9 de la CUP de Tarragona

El militant independentista i número 9 de la llista de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Tarragona, Jordi Romeu, ha estat condemnat a un any […]

El militant independentista i número 9 de la llista de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Tarragona, Jordi Romeu, ha estat condemnat a un any de presó per atemptat a l’autoritat.

La sentència condemna Romeu a un any de presó per atemptat a l’autoritat, 80 euros de multa per una lesió que segons la campanya ‘Jordi absolució’ no va cometre i 210 euros d’indemnització al policia.

Tot i que en un inici el fiscal demanava fins a 2 anys i tres mesos de presó per a Romeu, finalment va demanar un any de presó pel delicte d’atemptat a l’autoritat; sis mesos de presó per un delicte de lesions i 2.500 euros de multa per indemnitzar al policia suposadament agredit. La sentència, però, el condemna a un any de presó per atemptat a l’autoritat, 80 euros de multa per una lesió i 210 euros d’indemnització al policia.

La campanya de solidaritat ‘Jordi Absolució’ ha anunciat que recorrerà la sentència i ha subratllat que el jutge ha reconegut que la Guàrdia Urbana menteix i aporta falses proves. Segons una metgessa, el policia suposadament agredit va estar 60 dies, a partir del moment de l’agressió, lesionat; però ho va declara 5 mesos després dels fets.

La plataforma de suport a Romeu agraeix les mostres de solidaritat rebudes i el ressò que ha adquirit ‘aquest cas d’abús de poder per part de la Guàrdia Urbana’. La plataforma agraiex especialment esforços fets des de l’Assemblea de Joves la Guspira, l’assemblea local d’Endavant (OSAN), l’Assemblea Feminista i Revolucionària de Tarragona Cau de Llunes, la CUP de Tarragona i el SEPC de la URV.

De la seva banda, la CUP denuncia que s’està perseguint l’independentisme i demana contundència per part de totes i cadascuna de les forces polítiques per rebutjar l’actuació policial i la sentència. Al seu torn, remarca que la Guàrdia Urbana de Tarragona té diverses denúncies acumulades ‘per part de ciutadans disconformes amb la seva actuació discriminatòria i alhora recaptatòria, a diferència de pel que hauria de servir, que és el servei i la protecció a les persones’.

El mes d’abril passat unes 200 persones es van concentrar l’Ajuntament de Tarragona en suport a Romeu i una trentena el van acompanyar al jutjat el passat 6 d’abril.

Antecedents

Els fets pels que està imputat es remunten al 18 de juny del 2010 quan Romeu va ser agredit i detingut per la Guàrdia Urbana de Tarragona per negar-se a signar una multa de 1.000 euros, i segons expliquen des de la campanya Jordi Absolució, fins a vuit agents han mentit corporativament davant la jutgessa acusant el militant independentista d’agredir un dels agents, de manera que se li imputen diferents càrrecs que podrien portar-lo fins a dos anys i mig a la presó.D’altra banda, Romeu també va ser detingut durant la nit de Carnestoltes (febrer 2010) al sortir del Centre Social l’Espina, situat a la Part Alta, del acusant-lo també d’atemptat a l’autoritat. Tot això davant d’una trentena persones que es feien creus de la desproporcionada actuació policial.

Font: Llibertat.cat

11 de maig de 2011