S’aproven les dues mocions en defensa del català presentades al ple d’octubre a l’Ajuntament de Bordils

El ple de l’Ajuntament de Bordils del passat dijous dia 6 d’octubre es va posicionar clarament a favor de potenciar i defensar el català.  Les […]

Les dues mocions que s’hi van presentar van ser aprovades unànimement per totes les formacions polítiques del consistori (CiU, Grup Independent per Bordils i la CUP).

La primera de les quals va ser una iniciativa proposada per la majoria d’entitats de Bordils, que van presentar a l’ajuntament la moció de Somescola.cat, com a resposta a la sentència del TSCJ que qüestiona el català com a llengua vehicular de l’ensenyament al Principat de Catalunya i que posa en perill el sistema d’immersió lingüístic als centres educatius principatins.

La CUP també va presentar una moció que demanava al ple a donar suport al Correllengua 2011, a les entitats organitzadores i aportar la infraestructura i l’ajuda neceassària per al bon desenvolupament del mateix. La moció també denunciava la marginació que està patint el català per part de les institucions estatals i comunitàries i defensava la plena normalització de l’ús social de la llengua en tots els àmbits.

La CUP es va mostrar molt satisfeta pel resultat final. A més vol aprofitar per felicitar el teixit associatiu de Bordils, que van fer possible portar la veu dels veïns i veïnes a l’ajuntament amb una cosa tant important com és la defensa de la llengua.

* Entitats que van presentar la moció de Somescola.cat: Ateneu Popular La Pioixa, Penya Blaugrana de Bordils, Jovent de Bordils, Club Atlètic Bordils, AMPA CEIP Bordils, Handbol Bordils, Coral Sant Esteve de Bordils, Casal de Bordils La Gresca, Voluntariat de Bordils, Llar de Jubilats, Maulets Llera del Ter, Comunitat de Regants.

13 d'octubre de 2011