Les Borges Blanques: L’estelada serà a l’Ajuntament per l’11, a proposta de la CUP

L'Ajuntament de les Borges Blanques va aprovar dijous per majoria una moció de la CUP Borges Blanques que demanava que l'estelada onegés cada Onze de […]

L'Ajuntament de les Borges Blanques va aprovar dijous per majoria una moció de la CUP Borges Blanques que demanava que l'estelada onegés cada Onze de Setembre.

Tots els regidors d'ERC, 5, hi van votar a favor, mentre que tots els de CiU, també cinc, es van abstenir. Qui va decantar la balança va ser el regidor independent, que hi va votar a favor. Per tant, el proper 11 de setembre l'estelada lluirà a l'Ajuntament de les Borges Blanques. Aquesta és la primera victòria de la jove CUP Les Borges Blanques.

Text de la moció:

El passat 13 de desembre es va realitzar ales Borges Blanques una consulta popular sobre la independència de Catalunya. Els resultats obtinguts en aquest referèndum van ser els següents : una participació del30,64%, un 95,19% va votar si a la independència, un 2,34 ho va fer en contra,hi va haver un 2,41% de vots en blanc i només hi va haver un vot nul, el 0,06%. Aquesta consulta cal emmarcar-la en un context nacional en el què després de molts anys de peix al cove o d'estatuts clarament vexatoris pels interessos de la nostra nació,la societat civil catalana depassa el món polític i, en un rampell de democràcia participativa, es posa a treballar per estendre arreu del Principat l'onada de consultes populars sobre la independència de Catalunya.

Aquest moviment és clarament un pols a l'Estat espanyol que, com a garant de la unitat d'Espanya,en un primer moment es va posicionar en contra. En adonar-se, però que després d'Arenys de Munt les consultes s'estenien a molts pobles i ciutats catalanes, no han tingut més remei que deixar-nos fer, no sense difamar,minimitzar, ridiculitzar, fins i tot, al començament mobilitzant la fiscalia general de l'Estat.

Aquest moviment és clarament un pols a l'Estat espanyol que, com a garant de la unitat d'Espanya,en un primer moment es va posicionar en contra. En adonar-se, però, que després d'Arenys de Munt les consultes s'estenien a molts pobles i ciutats catalanes, no han tingut més remei que deixar-nos fer, no sense difamar, minimitzar, ridiculitzar i, fins i tot, al començament mobilitzant la fiscalia general de l'Estat.

Sesta demostrant que quan la societat civil catalana comença a caminar, ni l'Estat espanyol ni el botiflerisme català poden impedir que voluntaris s qualsevol ciutat o vila de Catalunya organitzin i treballin -en el marc de la democràcia participativa- per donar la possibilitat que els catalans es manifestin lliurement sobre el futur de Catalunya.

La valoració que fa la CUP de les Borges Blanques dels resultats de la consulta del 13D és que la nostra ciutat – en pau i democràcia- va decidir majoritàriament que el futur de Catalunya passa per desfer-se del seu vincle actual amb l'Estat espanyol i per la integració a Europa com a Estat de ple dret.

Es per això que demanem:

1.Que interpretant la voluntat popular de la nostra ciutat,a partir del proper 11 de setembre de 2010, cada any i en aquesta data -Diada Nacional de Catalunya- es pengi al balcó de l'ajuntament una estelada com a símbol inequívoc del resultat de la consulta del 13D.

2. Així mateix animem a la resta de formacions polítiques d'aquest ajuntament perquè es posin a l'alçada de la societat borgenca i en un acte de valentia política debatin i aprovin aquesta moció que presenta la CUP en homenatge a tots els veïns que van participar i organitzar aquesta festa de la democràcia que va representar el 13 de desembre de 2009 i també a totes aquelles persones que al llarg dels anys han contribuït a mantenir els trets propis i diferenciadors que caracteritzen el nostre país.
30 de juliol de 2010