La Candidatura d’Unitat Popular denuncia el silenci informatiu

Comunicat  de premsa  La Candidatura d’Unitat Popular vol denunciar el silenci informatiu dels grans mitjans públics sobre les activitats de la nostra formació política. En […]

Comunicat  de premsa

En aquest sentit, volem recordar que la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG), tan restrictiva en alguns aspectes, no prescriu en cap moment el sistema de blocs electorals en les informacions sobre la campanya electoral als mitjans públics, sinó que es limita a dir que “el respecte al pluralisme polític i social, així com la neutralitat informativa dels mitjans de comunicació de titularitat pública durant el període electoral, seran garantits per l’organització d’aquests mitjans el seu control previstos a las lleis”. Queda clar, doncs, que són els grans partits els que a través del control que exerceixen sobre els mitjans públics els que impedeixen que hi hagi un veritable pluralisme polític en la informació sobre la campanya electoral.

Des de la CUP volem solidaritzar-nos amb els treballadors i treballadores de les corporacions de ràdio i televisió públiques que es troben davant d'una llei feta per mantenir per sempre els de sempre en primera línia de poder. Ara bé, la responsabilitat no és només d’aquestes formacions polítiques, que actuen com una veritable aristocràcia política, creiem que davant d'aquest control cal oposar-s'hi d'una manera més efectiva, és a dir, els i les periodistes han de ser conscient del poder de decisió i de creació d'opinió que tenen i buscar solucions al problema. Cal anar més enllà de l'anonimat en les informacions dels blocs electorals.

D’altra banda, constatem que la formació nacionalista i integrista espanyola Ciudadanos, actualment sense cap regidor, rep una obertura informativa molt i molt superior a la nostra, que sí compta amb regidors, alguns dels quals en capitals de comarca com Valls i Vilafranca del Penedès. Aquest tractament diferenciat favorable a Ciudadanos ja es va poder observar durant la pre-campanya i campanya de les eleccions al Parlament de Catalunya del 2006, quan aquesta formació política era exptraparlamentaria. Aquest fet ens demostra que a més dels restrictius i antidemocràtics blocs electorals, hi ha també raons ideològiques en la cobertura o no de les anomenades formacions

polítiques petites.

Des de la CUP entenem que en una societat en què la major part de la ciutadania s’informa de les campanyes electorals a través dels mitjans audiovisuals, és imprescindible la igualtat d’oportunitats de totes les formacions polítiques en l’accés a aquests mitjans. Altrament, l’anomenat pluralisme polític no passa de ser una expressió retòrica sense cap contingut real, alhora que la manca de pluralisme impossibilita que les eleccions siguin un veritable procés democràtic i que segueixin pautes estrictament informatives.

Països Catalans, 25 de maig de 2007

25 de maig de 2007