La CUP de Barcelona denuncia l’abús de poder de l’Ajuntament per la negació de permisos a l’Assemblea de Festes Populars de Cassoles

Des del nucli de Sarrià-Sant Gervasi de la CUP de Barcelona, volem mostrar el nostre clar suport a l’Assemblea de Festes Populars de Cassoles. Denunciem […]

Des del nucli de Sarrià-Sant Gervasi de la CUP de Barcelona, volem mostrar el nostre clar suport a l’Assemblea de Festes Populars de Cassoles. Denunciem l’abús de poder que significa, per part de l’Ajuntament, la negació de permisos per fer certes activitats que, cal recordar, no persegueixen cap finalitat lucrativa sinó que intenten ser el més obertes possibles a la gent de tot el barri. Creiem que l’actual visió que té l’Ajuntament de l’espai públic, reflectida en l’ordenança del civisme i en praxis com aquesta, sanciona de manera arbitrària i restrictiva iniciatives populars per motius ideològics.

I és que aquest any l’Assemblea de Festes Populars de Cassoles s’ha trobat amb múltiples dificultats a l’hora d’aconseguir els permisos necessaris per dur a terme les activitats programades. El gran camp de batalla ha estat la cessió d’un espai públic per celebrar un concert. En alguns moments els tècnics del districte, obeint decisions polítiques, han posat l’excusa de que el mateix dia i a la mateixa hora hi havia previstes altres activitats de la festa major oficial. Més tard s’ha negat el permís al·ludint al tipus de concert que es volia celebrar (música jamaicana) atemptava l’ordre social del barri per la potencialitat conflictiva del públic d’esquerres e independentista que atreu.

Lluny de ser aquest un problema real, les motivacions són clarament polítiques. L’assemblea de festes, juntament amb el Casal Popular Manuel de Pedrolo han destacat en els últims anys per ser espais que han mantingut un discurs crític amb el model de ciutat (i de barris) imperant. En uns barris on la tranquil·litat és associada al silenci i a la manca d’iniciatives populars; on activitats com les que es proposen no són vistes com una oportunitat de dinamització sinó com una clara amenaça. Altres activitats programades per l’assemblea de festes com la jornada castellera, la primera que es recorda en molts anys al barri, ha estat finalment acceptada, no sense posar-hi també entrebancs logístics de tota mena.

7 de juny de 2011