La CUP de Celrà demana que la Fira d’entitats sigui per les entitats

El passat dia 10 d’abril es va celebrar la Fira d’Entitats de Celrà.. La CUP felicita les nombroses entitats de Celrà, tant les que hi […]

El passat dia 10 d’abril es va celebrar la Fira d’Entitats de Celrà.. La CUP felicita les nombroses entitats de Celrà, tant les que hi van assistir com les que no, per la tasca que realitzen, i encoratja els veïns i veïnes del poble a involucrar-s’hi i donar-hi suport. La formació lamenta, això sí, d’una banda la disminució del nombre de parades respecte a anys anteriors, que ja va apreciar en l’edició de l’any passat, i que confia que es pugui reconduir amb una política cultural menys erràtica; i de l’altra, que un cop més s’hagi volgut polititzar aquest esdeveniment.

La Fira d’Entitats de Celrà ha estat tradicionalment una jornada dedicada a la divulgació i promoció de les activitats que realitzen les diverses associacions i col·lectius del poble que treballen en els àmbits de ciutadania, cultura, educació, esport, música, natura… És cert que el concepte d’entitat és prou ampli, però sembla que en aquest context té un significat clar i compartit, i per mer sentit comú no inclou els partits polítics. Per exemple, la Guia de Celrà que acaba d’editar l’Ajuntament inclou un extens apartat a les entitats del poble, i enlloc no hi apareixen les formacions polítiques.

Però no sembla entendre-ho així Convergència i Unió, que en les dues darreres edicions de la Fira ha decidit muntar-hi la seva parada, escudant-se en l’argument que també són una entitat i que no hi acuden amb voluntat propagandística. Si això ha estat possible, cal dir-ho, és gràcies a la connivència de l’equip de govern del municipi, del qual CiU forma part juntament amb l’Entesa per Celrà arran del pacte subscrit fa més de dos anys. Lògicament aquesta actitud, que la CUP ha denunciat repetidament, ha causat malestar en molts sectors. De cara a l’edició d’enguany, Convergència i Unió, molesta amb les crítiques rebudes però sense cap ànim de rectificar, va decidir fer un pas més i proposar que s’oficialitzés la presència dels partits a la Fira mitjançant una moció al ple municipal. En cap moment els va passar pel cap, sembla, consultar les mateixes entitats al respecte.

Per no haver de sotmetre a votació aquesta proposta francament surrealista, la CUP va acceptar un acord entre totes les forces del consistori pel qual en la Fira es va disposar una única taula per al conjunt de les formacions polítiques on cadascuna hi podia exposar el que considerés més adient, sense ostentació de símbols i sense la presència al darrere de cap representant polític. La CUP s’hi va avenir a mal menor, no va voler enrarir el desenvolupament de l’acte alimentant més polèmiques i es va limitar a no exhibir material publicitari de la nostra candidatura. Però un cop transcorreguda la Fira considera que ha de deixar clara la seva posició: ‘no volem fer tripijocs amb les paraules, no som cap entitat, som un partit polític, i no considerem que hàgim de formar part activa d’aquesta celebració, sobretot tenint en compte que les entitats no han estat consultades en cap moment’. ‘La nostra tasca’, continua, ‘consisteix a treballar perquè el teixit associatiu de Celrà rebi de l’Administració local el suport necessari per a les seves activitats, un suport que ara com ara és qüestionable que estigui rebent’

27 d'abril de 2011