La CUP demana el compliment dels acords del Ple sobre el retorn dels diners que l’Estat espanyol reclama a l’Ajuntament

La formació insta l’equip de govern a formalitzar la declaració institucional en què s’expressi el desacord de l’Ajuntament envers aquest afer i s’exigeixi al govern […]

La formació insta l’equip de govern a formalitzar la declaració institucional en què s’expressi el desacord de l’Ajuntament envers aquest afer i s’exigeixi al govern espanyol la condonació del deute

El grup municipal de la CUP a l’Ajuntament de Girona ha reclamat avui a l’equip de govern que compleixi els acords que es van prendre en el darrer ple municipal sobre els diners que l’Estat espanyol reclama al consistori gironí respecte a l’exercici 2009. Així, segons el que preveu la moció que va aprovar-se a instàncies de la CUP, el govern municipal ha de fer pública una declaració institucional en què es mostri el desacord envers la quantitat demanada per l’Estat, i exigir al govern espanyol la condonació del deute.

El portaveu de la CUP, Jordi Navarro, ha demanat celeritat al govern municipal de CiU en aquest aspecte, i ha reclamat que s’arribi al ple del mes d’octubre “amb els deures fets”. Navarro també ha recordat la importància que els ajuntaments es posicionin de forma valenta envers aquesta problemàtica i que es faci front comú entre municipis per tal de reclamar un finançament just per al món local. El portaveu, en aquest sentit, ha reivindicat la necessitat que capitals com Girona facin pressió en aquesta línia, “per tal de donar força i pes a aquestes demandes”.

D’altra banda, a més de fer referència al “greu problema de finançament que pateixen els ajuntaments” i reclamar una reforma en profunditat del sistema de finançament local, la moció aprovada també fa referència a “la situació d’espoli fiscal que vivim els diferents territoris dels Països Catalans, que en el cas de Catalunya podria suposar al voltant de 20.000 milions d’euros anuals”. En aquesta línia, el text acaba reclamant la modificació de les balances fiscals entre els diferents territoris dels Països Catalans i l’estat espanyol amb l’objectiu d’acabar amb aquesta situació d’espoli fiscal.

27 de setembre de 2011