La CUP denuncia l’oportunisme i la superficialitat del debat sobre el burca

A través de diferents iniciatives en alguns municipis on té presència, la CUP ha denunciat la recent polèmica sobre el burca. Tot i constatar que […]

A través de diferents iniciatives en alguns municipis on té presència, la CUP ha denunciat la recent polèmica sobre el burca. Tot i constatar que aquest peça de vestir i d’altres de similars vulneren la dignitat de la dona, l’organització és crítica amb la manera d’afrontar el debat. En primer terme, la CUP creu que les mesures proposades no tindran cap eficàcia per erradicar l’ús del vel integral si no es treballen, abans, mesures socials (la intervenció dels serveis socials cas a cas, mesures educadores o la promoció de polítiques d’igualtat).

Per altra banda, l’organització critica que les mocions aprovades recentment en consistoria com Lleida i que prohibeixen l’ús del burca s’hagin tirat endavant sense diàleg social previ. Aquest diàleg és absent sobretot en el cas de les dones musulmanes, que “són qui haurien d’haver estat escoltades prioritàriament”. Per la CUP, els partits que impulsen les mocions per prohibir la peça de roba tant sols s’adrecen als seus votants amb afany  electoralista. “No tenen cap sentit de la responsabilitat política davant l’augment de la xenofòbia – i més concretament l’islamofòbia – que podria derivar-se d’aquestes mesures populistes”, ha argumentat Aina Barahona, portaveu del Secretariat Nacional de la CUP.
La majoria de mocions, argumenten, s’han aprovat sense un assessorament tècnic previ (no únicament en el pla jurídic, sinó en un àmbit interdisciplinar sobre els drets de les dones i l’impacte de gènere d’aquesta mesura).
 A més a més, la CUP considera que les mocions són una mesura prohibicionista totalment innecessària, ja que “els centres i espais municipals o bé ja contemplen el dret d’admissió per la normativa sectorial (en cap escola bressol es pot lliurar un infant a una persona que no mostri la cara; en cap oficina es pot lliurar certificats o documents a persones no identificables…) o bé no hi ha cap mena d’afectació ni risc per a la societat (per exemple en unes piscines).”

Per a més informació podeu posar-vos en contacte amb el 615.145.977 (Jordi) o el 699.37.93.30 (Lluís)
La seu nacional de la Candidatura d’Unitat Popular es troba a la Plaça de Gispert, 4, 1er de Manresa (El Bages)
També podeu enviar-nos un correu a [email protected] o bé accedir al web www.cup.cat

4 de juny de 2010